Gå till innehåll

Röd Mangrove, Linköping


halictus

Rekommenderade inlägg

Hej,

 

mina 5 st små mangroveplantor (Rhizophora mangle) har nu blivit ungträd och ryms inte längre i sumpen under akvariet. De har stått i en hink med luftpump och värmare i söderfönster under några veckor i väntan på att jag ska besluta mig om att bygga ut sumpen eller sälja dem. Det blev det senare. 

 

Nu har du möjlighet att få tag i välutvecklade mangroveplantor med gott rotsystem. De har fått mycket ljus och näring under hela sin uppväxt och har därför kort mellan bladparen. De har 4-5 bladpar och är cirka 50 cm från rot till topp. Vattenpelaren mellan substrat och vattenyta bör ej vara högre än 30 cm - såvida man inte lyckas hänga dem eller skapa flytanordning så att de får djupare rötter. Då de är röd mangrove så behöver du inte hålla på att spraya bladen eller torka av dem med sötvatten.

 

Skickar inte enstaka träd men om någon vill ha alla/flera så tror jag att det ska kunna gå att ordna med lite finess. Dock har dessa paket en förmåga att bli ganska dyra att posta. Ser alltså helst att du har möjlighet att hämta dem hos mig men jag är öppen för förslag. :)

 

Tänker mig 500 kr/st eller bud. Skicka gärna ett PM med dina mangrove-planer!

 

Hälsningar,

Johan

20200622_084031.jpg

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
×
×
  • Skapa Ny...