Gå till innehåll

Spårämnen


Emelie

Rekommenderade inlägg

Tjena, jag har haft fauna marin bailing light liggandes hemma, endast flaskorna med vätska i. Och jag undrar kan man endast använda de som de är eller måste man blanda i pulverna med kalcium och magnesium. Eller funkar vätskan för sig själv. Och om inte vad för märken rekommenderar ni för att dosera ämnen med jämna mellanrum. Har testat lite olika. Kommer inte ihåg några specifika namn. Men tänkte se om ni kunde säga lite hur ni tänker.

 

Tack på förhand Emelie

20917ABC-A5A7-4BCC-9951-391D21A06E08.png

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2020-07-06 at 10:05, MattiasN sa:

De är ju gjorda för att doseras ihop med ballling och på det sättet så får du ju även en lagom dos, att dosera dem för sig på frihand tycker jag känns onödigt krångligt.... Hur doserar du kh kalcium och magnesium? 

Köpte en påse med magnesium från typ lantmännen och tog i några gram, funkade jätte bra (jämförde med andra ”saltvatten magnesium”) de va same same liksom. Sen har jag haft kalcium och kh från något märke som man tog någon matsked och hällde i spannen med 25 liter vatten vid vatten byte. Men får köpa hem isåfall pulverna isåfall. Tack för svar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...