Gå till innehåll

Utrustning för att skära under vattnet?


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Har en gigantisk gonipora som har börjat å dö på olika platser i vävnaden. Om det inte stoppar upp måste jag dela upp den. Problemet är bara att den växer över flera stenar som är cementerade med andra stenar i revet.. undrar därför om det är någon som vet om något verktyg - helst någon form av elektrisk/våtdel - som kan användas för att skära ut koraller som sitter fast i akvarie.. allra helst utan att behöva sänka ner vattennivån.

 

Hoppas att det finns något och att någon vill svara på detta. 

 

 

Ändrat av Dimorb
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Bågfilsblad brukar fungera väldigt bra för att kapa kalksten/koraller. Själv använder jag det för att skapa flata ytor på stenar så att de står stabilt. Skulle du vara orolig för att använda bågfilsblad i ditt kar så vill jag minnas att Maxspect har en handsåg som de kallar "coral handsaw" som du kan använda under vatten utan problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, OR20 sa:

Bågfilsblad brukar fungera väldigt bra för att kapa kalksten/koraller. Själv använder jag det för att skapa flata ytor på stenar så att de står stabilt. Skulle du vara orolig för att använda bågfilsblad i ditt kar så vill jag minnas att Maxspect har en handsåg som de kallar "coral handsaw" som du kan använda under vatten utan problem.

Tack. Skall söka på den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...