Gå till innehåll

GHL DOSER MAXI - frågor och svar!


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Jag äger någon GHL doser maxi som matar mina nitratfilter och ibland ger de ifrån sig konstiga ljud. Tänkte därför höra om det är någon annan som har upplevt detsamma?

Undrar också om det är någon som kan ge en uppskattning om hur länge de håller när de går i mer eller mindre kontinuerlig drift? Mina körs på medium hastighet 60% av dygnets alla timmar. Räknar med att de blir utslitna men hur snabbt är sannolikt?

När det kommer till ljudet från pumparna så blir det ofta bättre när man klickar av/på höljet som sitter över pumphuvudet. - är det vanligt med resonans genom konstruktionen? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Från GHL:s webbsida

 

Citat

Maintenance & wear parts

The pumps are largely maintenance-free. For optimal performance, we recommend occasionally cleaning and removing dust and other impurities from the inside of the pumps. In order to reduce noise during operation it is allowed to lubricate the pump with vaseline.

Tubes, pumps and motors are wear parts, the life time depends on the use frequency, flow quantity and environmental conditions.

Average lifetime: 5000 hours for the motor, 800 hours for the pump head.
When malfunctions (e.g. insufficient flow, losing prime, leakage, increased operation noise) or mechanical damages occur the pump head or motor must be replaced. Due to the maintenance-friendly design wear parts can be replaced easily, wear parts are available as accessories.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...