Gå till innehåll

Flera temperatur-prober?


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Hej.

 

Har ett system med följande.

 

Profilux 3.1T eX

PAB

GHL Doser 2.1 SA

GHL Doser 2.1 SLAVE

GHL MAXI SLAVE

 

Jag har normalt använt temp porten på profiluxen men den proben som sitter där visar nu fel värde så jag har önskat å byta ut den. Köpte en ny prob men köpte naturligtvis med "fel" utgång. Det skall ju vara den gamla versionen som sitter i profiluxen men jag köpte den nya digitala.

 

Ser att det är en digital port (BNC?) på Doser SA så satte in temperaturproben i den. Behöver jag göra någonting för att den skall dyka upp under prober/sensors i GCC?

 

Kan jag ha den gamla inkopplad samtidigt för att mäta andra saker och hur får jag då gjort så att jag ser bägge temp-proberna i GCC och hur kan jag skilja på dem?

 

@Lasse


 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nu tagit ut den gamla proben och satt den nya in i dosern men det står bara 0.0 när man ser i GCC.

Checkade system och bägge mina dosers står som slave även om den ena är en SA.. må det ändras och hur gör jag det utan att alla inställningar försvinner?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan bara använda SA:s temputgång om den står som stand alone. Ändringen gör du med hjälp av USB kabeln och en USB anslutning från din PC.

 

Ja du behöver ändra åtminstone din SA inställningar. Du kommer få en ny självständig enhet - din 3.1 ex och doser 2 SA kommer inte kunna samarbeta. Plir som två separata enheter. Du kan därför inte använda denna temp sond för att styra en powerbar kopplad till 3.1:an

 

Skall se om jag har en gammal probe liggande hemma. Du kan köpa ett digitalt temp kort - finns kombinerat med ett pH/redoxkort eller en expansionbox 2.

 

Vad visar den fel - du har en kompensation du kan göra i GCC

 

677788180_Vyresa002.JPG.c0f4503be8fd34d5e7932cbfc7005799.JPG

 

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
On 2020-08-16 at 10:29, Lasse sa:

Du kan bara använda SA:s temputgång om den står som stand alone. Ändringen gör du med hjälp av USB kabeln och en USB anslutning från din PC.

 

Ja du behöver ändra åtminstone din SA inställningar. Du kommer få en ny självständig enhet - din 3.1 ex och doser 2 SA kommer inte kunna samarbeta. Plir som två separata enheter. Du kan därför inte använda denna temp sond för att styra en powerbar kopplad till 3.1:an

 

Skall se om jag har en gammal probe liggande hemma. Du kan köpa ett digitalt temp kort - finns kombinerat med ett pH/redoxkort eller en expansionbox 2.

 

Vad visar den fel - du har en kompensation du kan göra i GCC

 

677788180_Vyresa002.JPG.c0f4503be8fd34d5e7932cbfc7005799.JPG

 

MVH Lasse

Hej igen.


Om jag skall ha dem som två enheter då måste jag koppla till dem var för sig när jag är inne i GCC?
Du har inte en gammal probe liggandes som du vill sälja eller kanske ett ställe där man kan beställa de gamla istället för de nya?
 

Proben finns inte mer.. har kastat den så må ha en ny. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...