Gå till innehåll

Six line Wrasse vs Mandarin


Nelli

Rekommenderade inlägg

Hej! vore tacksam för era åsikter kring eventuellt problem - hur sannolikt att wrasse kommer o trakassera en mandarin pga intresse konflikt med käk?:) har lite plattmaskar i karet men dom räcker kanske inte för båda fiskar...  tack för svaret!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vanlig Reefer 350... vi hade i många år en sån elak djävel:) men den bodde i karet med rovdjur och därigenom skapade inga bekymmer... men denna Wrasse hade inte visat några täcke på aggressivitet så länge, dock hade han inga konkurrenter att bråka med i karet... har flyttat den idag, så får hålla koll på honom... börjar han trakassera mandarinen (alla andra fiskar är inte i hans klass här) så får jag nog flyta mandarinen istället för att jag ser den knappt ändå i detta kar, han har hela tiden div. ärende bakom stenar o koraller:) upptagen jämt:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2020-08-19 at 22:58, Nelli sa:

vanlig Reefer 350... vi hade i många år en sån elak djävel:) men den bodde i karet med rovdjur och därigenom skapade inga bekymmer... men denna Wrasse hade inte visat några täcke på aggressivitet så länge, dock hade han inga konkurrenter att bråka med i karet... har flyttat den idag, så får hålla koll på honom... börjar han trakassera mandarinen (alla andra fiskar är inte i hans klass här) så får jag nog flyta mandarinen istället för att jag ser den knappt ändå i detta kar, han har hela tiden div. ärende bakom stenar o koraller:) upptagen jämt:)

Har en sixline och en Mandarin i 350L.

Wrassen simmar alltid runt och kollar av stenarna som mandarinen också gör.

Och har inte sätt några bråk eller skador på dem.

 

Men min mandarin käkar fryst artemia och pellets utöver pods och annat gott som finns, så mat finns det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tyvärr blev det som jag fruktat:( Wrasse gick på Mandarin stenhårt, så den åkte till ett mindre kar. Och nu är Wrasse hur snäll som helst, bryr sig helt enkelt inte om andra fiskar:) första attackerna hade jag tydligen missat men Doris, som härskar i karet gjorde inte det och började jaga Wrasse. vilket jag inte förstått direkt men fattat efter att  ha sett direkta angrep på Mandarinen.

  • Ledsen 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...