Gå till innehåll

Filmtipset


kaptenen

Rekommenderade inlägg

Då det börjar bli rätt gott om material på internet av bra kvalité så kan det ju vara kul ifall vi delar med oss lite av det vi hittar :)

 

Här kom upp som rekommenderat för mig på youtube när jag kom hem. Känns som mannen hade kunnat tänkt en tankesnurra innan, men det gav mig ett gott skratt. Förövrigt drömstorlek på akvariet.

 

 

 

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

20 minuter sedan, kaptenen said:

Då det börjar bli rätt gott om material på internet av bra kvalité så kan det ju vara kul ifall vi delar med oss lite av det vi hittar :)

 

Här kom upp som rekommenderat för mig på youtube när jag kom hem. Känns som mannen hade kunnat tänkt en tankesnurra innan, men det gav mig ett gott skratt. Förövrigt drömstorlek på akvariet.

 

 

 

Hur menar du? Var det inte han som byggde ett akvarium och sen huset runt omkring? 😅

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

25 minuter sedan, Kim Rosenqvist said:

Hur menar du? Var det inte han som byggde ett akvarium och sen huset runt omkring? 😅

Tänkte just på att han la ner 40 nya clowner hos redan befintliga aggressiva clowner med revir utan att ta upp dem innan eller möblera om akvariet lite :P

 

Karet i sig är väldigt häftigt och att han tar in direkt solljus som ljuskälla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte just på att han la ner 40 nya clowner hos redan befintliga aggressiva clowner med revir utan att ta upp dem innan eller möblera om akvariet lite
 
Karet i sig är väldigt häftigt och att han tar in direkt solljus som ljuskälla.
Aha, jag kanske inte sett just det där klippet ändå, känner inte igen själva clown-historien såg hans bygge i något program kring unik arkitektur eller dylikt, imponerande minst sagt.
Ska kika detta klipp

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Ja, den där var ganska kul! En överblick från en exportör. Undrar dock hur mycket de kan dra in egentligen? En sådan där båt måste ju kosta en förmögenhet, måste ta lång tid innan en sådan investering betalat sig om de lever på att exportera koraller för försäljning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

18 timmar sedan, mikoto skrev:

Ja, den där var ganska kul! En överblick från en exportör. Undrar dock hur mycket de kan dra in egentligen? En sådan där båt måste ju kosta en förmögenhet, måste ta lång tid innan en sådan investering betalat sig om de lever på att exportera koraller för försäljning.

Hört talas om flera liknande företag fast mindre i Australien som kombinerar det här med dykturism. Just dem här verkar dock ha en del större sponsorer sen så säljer dem korall även till publika akvarier världen över http://www.cairnsmarine.com/

 

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • kaptenen nålade detta ämne
  • 8 månader senare...
  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...