Gå till innehåll

Vita prickar. Kalkalger?


clownfisk

Rekommenderade inlägg

Sådana har jag med, ingen aning om vad det är för några små lustiga. Kommer kanonfort från ingenstans. Men växer aldrig och blir större än sådär. Är som en lite kupol, de är inte solida. Men de rör sig inte vad jag sett så är nog ingen sorts snäcka eller kräftdjur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nä du menar limpet, de vet jag inte äggen ser ut. Nerite eller om det var Cerite finns nästan oftare i sötvatten, kan leva i saltvatten, och har man de i söt så brukar man säga att äggen bara kläcks i bräckt vatten. Kanske att de kan leva i salt men då kläcks aldrig äggen pga för hög salinitet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft Zebrasnäckor i sötvatten och de lägger massor med ägg som aldrig kläcks. Behöver som Danne säger bräckt för att kläckas sägs det. Deras ägg liknar det du har och ploppade upp lite överallt. Rätt robusta är de också för de sitter väldigt länge. Ingen aning om detta fenomen finns för saltvattenssnäckor dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

15 timmar sedan, danne031 said:

Nä du menar limpet, de vet jag inte äggen ser ut. Nerite eller om det var Cerite finns nästan oftare i sötvatten, kan leva i saltvatten, och har man de i söt så brukar man säga att äggen bara kläcks i bräckt vatten. Kanske att de kan leva i salt men då kläcks aldrig äggen pga för hög salinitet.

 

Nehe, så de var det inte. Jag har någon annan sorts snäcka i ett av mina andra akvarier, underifrån ser de ut såhär:

 

434479712_RandDannessncka.JPG.e58b72941960229c544ca443045701fe.JPG

 

Vet inte riktigt vad de kallas, fick de av en annan akvarist. Men de är det inte dock, de har helt andra ägg. Ser ut såhär:

 

947889162_Randggfrnsncka.JPG.3657320ffba42a49d1358dd26de8a700.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...