Gå till innehåll

affärernas priser och kvalite


alofstrand

Rekommenderade inlägg

Hur bra är igentligen kvaliten i förhållande till priset på fiskarna och korallerna???

vet att stenkorallerna på zoo-giganten ligger mellan 850-1200,

priset på klvonfisken i danmark är ju ca: 430 :- för samma koraller som jag har kollat på (hysterix).

hur är dom andra affärerna i landet? eller man måste ner till tyskland för att få bra kvalite och bättre pris???

///Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fiskodlingen är helt nerlagd, billgare att importera fisken. Sen är cilkiddelen också nästan helt avvecklad ska bara ha ett fåtal sorter kvar pga att det är bara sällskapsfisken som säljer.

Simontorp har börjat odla koraller *har sett det med egna ögon* skulle gärna berätta och visa mer om det det, men jag vet inte vad man får säga o inte. Det skall finnas ett företag till som ska börja importera koraller här i Skåne.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är bara köper du inte hellre koraller av en handlare här i sverige än utomlands och kanske betaler lite mer men får lite mer hjälp och info.

Det gör jag i allafal.

Fast det kanske kostar lite mer än utomlands.

Måste ju säga att det inte är så lätt för Saltbutikerna nu när det finns så många webshops.

men lite fler butiker i skåne skulle behövas dock

tror dom flesta skåningar förstår varför

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Frågan är bara köper du inte hellre koraller av en handlare här i sverige än utomlands och kanske betaler lite mer men får lite mer hjälp och info.

men lite fler butiker i skåne skulle behövas dock

tror dom flesta skåningar förstår varför

Hehe jag betalar lite mer än på andra ställen men får inte mer hjälp och info för det, de senaste gångerna så visste ingen va det var för sorts koraller ens dom hade i hyllan :snurrig:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

JAg får dock mycket mer hjälp nu när jag börjat handla i Göteborg kan mycket väl ringa ägaren på hans lediga dagar/helger eller efter stängnings dags.

dock inte här i skåne får ju knappt hjälp att plocka upp fisk... o otrevliga är dessa personer

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det stämmer att Simontorp helt avvecklat sina odlingar av sötvattenfisk och håller på att avveckla Malawi. De har helt inriktat sig på Koi odling som har utökats och nyligen byggt upp en avdelning på 6000 l för odling av fraggar. Moderplantorna tas från Tyskland. All övrig fisk importeras och hålles i en bra karrantän tot finns c:a 2000 sötvattenakvarier. All diskus tas numera från Europas störste odlare Stenker i Tyskland.

Men det har även startats en annan grosist i Skåne som skall importera fraggar direkt från Tyskland. Det var vad jag menade med hav tålamod.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...