Gå till innehåll

Ati sunpower


Mathias81

Rekommenderade inlägg

Hej!

Som rubriken lyder. Har ett ati 8x54 watt. Behöver tips ang beställning av nya lysrör. Jag har både koraller och fiskar. Det ja vill åstadkomma är att få fram så mycket färger som möjligt från koraller. En del kör med true actinic och blå plus. Och andra kör med bara true actinic. Behöver bra tips för att kunna få fram färgerna så bra de går från akvariet. För mig är det svå svårt att läsa mig till eftersom ja inte förstår hälften av alla dessa siffror. 

Mvh mathias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla ATI s hemsida. De har ett antal förslag på kombinationer beroende på armatur och färgtemperatur. I ditt fall hade jag nog kört med 4 blue plus, 2 actinic, 1 purple plus och en coral plus. Men det är som sagt upp till tycke och smak.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har googlat jätte mycket. Köpte 4 blåa,  2 coral och 2 lila. Fick dom igår men inte nöjd. Beställde 2 st actinic för det rekommenderar många. Får vi se var de slutar. Tar bort en av coral och en av dom lila.  För ja har sett en kille som tydligen lyckas med bedriften att få fram alla färger jätte fint. Bifogar ett foto. Han har. 2 st actinic, 4 blå, 1 coral och 1 aquablue. Men är inte helt 100 på var han satt sitt 4:blåa. Vilket ni ser i bilden. Kan inte lägga till bilderna just nu

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bäst färger får du om du håller en superstabil miljö för korallerna under lång tid. Har sett galna färger från både led och t5'or. Fördelen med t5 är spridningen av ljus och ett spektrum som funkar (och som du inte kan justera som med en led-lampa). Men båda funkar lika bra egentligen. Tycker nästan att led ger bättre färger. Åtminstone om man kollar i blåljus. Hitta en teknik och en färgkombo som bevisat fungerar (och som du gillar). Kör sedan på det månad ut och månad in, och håll stabila/bra vattenvärden så kommer färgerna komma med tiden.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...