Gå till innehåll

Åsikter om min scape


Twik

Rekommenderade inlägg

Får gärna lite åsikter om min scape innan jag limmar ihop allting :) tänkt köra lite blandat fisk och lps, och gärna lite sps så småningom. Den del jag är mest osäker över är om grottan uppe på den högra stenen är lite malplacerad där uppe? Ta bort den helt kanske? Lägger lite bilder från olika vinklar :) 

27B380BB-F327-457A-BBA1-8207022FAEC7.jpeg

D9D9FF8B-6064-4DE7-A191-8D6563294311.jpeg

455E704F-77EE-4A94-A9A7-A41EC526CE32.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gomorron 🙂

Tycker du har häftig sten och det ser "luftigt" o fint ut, uppåt.....Det jag kan höja ett liiitet finger av varning är närheten till glaset på sidorna och framkanten....

Men som sagt...riktigt snygg sten 🙂

 

Ta en titt på denna video från BRSTV...https://www.youtube.com/watch?v=A_k6EDHvrWc&t=752s

 

Finns mycket att lära där ;-)...även för erfarna akvarister

  • Gilla 2
  • Tack 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

som du skriver, stenen ovan den vita stora "hyllan" blir lite konstig. tror också att "hyllan" till höger är lite stor för ditt kar. 

 

tänk på att det måste finnas gott om gömställen för fiskar.

 

kolla på videon som Micheal länkade till. jag tror alla vi akvarister har lite att lära därifrån (kände mig träffad :) ) 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

50 minuter sedan, Michael Hansson said:

Gomorron 🙂

Tycker du har häftig sten och det ser "luftigt" o fint ut, uppåt.....Det jag kan höja ett liiitet finger av varning är närheten till glaset på sidorna och framkanten....

Men som sagt...riktigt snygg sten 🙂

 

Ta en titt på denna video från BRSTV...https://www.youtube.com/watch?v=A_k6EDHvrWc&t=752s

 

Finns mycket att lära där ;-)...även för erfarna akvarister

Tack :) jag har försökt köra iallafall 5-10cm från rutorna men kanske ska knuffa bak de lite mer mot bakrutan 🤔 lägger till någon bild uppifrån. 

13433648-A20C-4B7B-86AA-24FD2D148F5E.jpeg

98F552B5-550E-4942-B3CD-DFC0D91D29AD.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

24 minuter sedan, nike83 said:

som du skriver, stenen ovan den vita stora "hyllan" blir lite konstig. tror också att "hyllan" till höger är lite stor för ditt kar. 

 

tänk på att det måste finnas gott om gömställen för fiskar.

 

kolla på videon som Micheal länkade till. jag tror alla vi akvarister har lite att lära därifrån (kände mig träffad :) ) 

Ja jag har gått lite i samma tankar. Den stora ”hyllan” var ännu större från början men har kapat in den lite. Vill ju gärna få plats med den då den är lite unik som en hel bit 🤷🏻‍♂️

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...