Gå till innehåll

Bubble Magus kalciumreaktor


oualid

Rekommenderade inlägg

Hej.

 

Jag har köpt en begagnad Bubble Magus Kalciumreaktor. Jag tror att modellen heter R1300.

Jag ser två slangar som är kopplade till reaktorn, en slang för inkommande CO2 och den andra där vattnet droppar ut.

Men jag ser ingen slang där vattnet ska komma in.

Jag tror inte heller att reaktorn ska vara nedsänkt i sumpen.

Jag har letat efter bruksanvisningen på nätet men hittar ingen.

Är det nån som vet hur man kopplar reaktorn?

 

/Oualid

 

IMG_1843.JPG

IMG_1844.JPG

IMG_1845.JPG

IMG_1842.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig använt en kalciumreaktor själv så rätta mig gärna om jag har fel, men CO2 in är väl via det genomskinliga röret på sidan av reaktorn? När det är vattenfyllt fungerar det som en "bubble counter". Vatten in borde då vara det som du har markerat som CO2 in.

Ändrat av PerS
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan , PerS said:

Jag har aldrig använt en kalciumreaktor själv så rätta mig gärna om jag har fel, men CO2 in är väl via det genomskinliga röret på sidan av reaktorn? När det är vattenfyllt fungerar det som en "bubble counter". Vatten in borde då vara det som du har markerat som CO2 in.

Kanske det...

Det hade varit enklare med en bruksanvisning...

 

/Oualid

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du kommit igång med din bubble magus? Jag har också en begagnad bubble magus som jag tänkte försöka dra igång (inte riktigt samma som din men principen är lika). Tycker bubble magus är kass på att lägga ut information om sina produkter. Har du lyckats hitta nån instruktionsbok?
Om du har fått igång din får du gärna skriva hur du gjort
Har du extra pump mellan akvariet och reaktorn eller kör du det bara med hävert?

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...