Gå till innehåll

Fauna marine ICP vs ATI ICP ?


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Någon som har testat bägge och kan ge ett uttalande om hur man upplever tjänsterna?

Mäter de samma ämnen eller är det en av dem som mäter fler?

 

Har normalt använt ATI men ser att Fauna marine är billigare överallt och undrar då så klart om det har någon inverkan på vad de faktiskt mäter eller kundservice osv.. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

25 minuter sedan, Dimorb skrev:

Någon som har testat bägge och kan ge ett uttalande om hur man upplever tjänsterna?

Mäter de samma ämnen eller är det en av dem som mäter fler?

 

Har normalt använt ATI men ser att Fauna marine är billigare överallt och undrar då så klart om det har någon inverkan på vad de faktiskt mäter eller kundservice osv.. 

Jag väntar på mitt andra fauna marin icp. Har inte använt ATI förut, bara triton. 

 

Det som imponerar med fauna marin är att det går sjukt snabbt att få svar. Skickade in en torsdag och fick svaren måndag vid lunchtid. 

Tyckte det var väldigt frustrerande med triton, trots priset tog det ofta upp mot 2 veckor att få svar. 

 

Jag tror de testar samma ämnen och jag kan bara välja att anta att de är lika korrekta då de använder samma/liknande teknik. Se bifogad pdf för mitt senaste resultat. 

 

Fördelen med triton är väl att du får en beskrivning och allt det där, samt att det laddas upp på hemsida. Medan fauna marin bara skickar en pdf till din mail (men även med eventuella doseringsanvisningar) 

 

Känner dock personligen inte som att det är en "Big deal" att inte ha det samlat på en hemsida. 

 

Har varit i kontakt med fauna marin support en gång, visserligen angående deras webbshop. Men där var dom snabba och trevliga 😊👍

 

Rekommenderar fauna marin varmt, framför triton iaf. (även jag är nyfiken på ati) 

Kim Rosenqvist 350.pdf

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kört triton, visserligen dyrare men känns som om mitt senaste FM kunde kvitta.

 

+ snabbt svar skickade  in fredag svar tisdag 

- inget kh

- inga tillsatser i Sverige att köpa, är det ok att använda andra eller blir det fel...

- inga direkta åtgärder vad man kan göra.  

 

 

 

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, wrang skrev:

Har kört triton, visserligen dyrare men känns som om mitt senaste FM kunde kvitta.

 

+ snabbt svar skickade  in fredag svar tisdag 

- inget kh

- inga tillsatser i Sverige att köpa, är det ok att använda andra eller blir det fel...

- inga direkta åtgärder vad man kan göra.  

 

 

 

 

 

Jag upptäckte detta med FM tillsatser igår natt. 

Det krånglar till det om man inte är beredd att göra om-kalkyleringen. 

 

Har dock aldrig fått kh med den version av triton som jag beställt. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

9 timmar sedan, Kim Rosenqvist skrev:

Har dock aldrig fått kh med den version av triton som jag beställt. 

Haha inte för mig heller 😂 måste tänkt fel ....

 

har iallafall beställt lite medel från triton group 

 

finns det tabeller för att översätta från FM till triton?

 

om man nu ska få lättare resultat så är FM snabbt å se men ska man dosera så blir det triton i fortsättningen 

ATI icp är dyrare än triton icp

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2020-03-29 at 10:15, runstenen skrev:

@admin
Jag har slagit ihop till en pdf fil. Kan ngn admin byta ut de 2 pdf:erna i toppen till denna. Tack !

Supplement Comparison Chart.pdf 1 MB · 25 nedladdningar

Här finns ett dokument som anger hur många mg/ug som respektive tillsats innehåller per ml, sen får man räkna lite själv 😊

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...