Gå till innehåll

Storlek på hinkar?


Wilhelm

Rekommenderade inlägg

Hej!


Första posten🥳

 

Ska inom kort hämta mitt första ”kar” (kan man säga så?😊). Det är ett RS 425 dlx.

Jag försöker förbereda utrymme i mitt pannrum för att bereda vatten (RO samt salt). För att inte behöva blanda etc. varje gång jag ska byta vatten tänkte jag skaffa mig lite rejälare hinkar. 
Min fråga till er är vilken storlek på hink ni hade satsat på? Jag tänker att jag ska Köpa Rubbermaids ”Brute”-serie och de finns från typ 50 liter till drygt 200 liter!
Hur hade ni resonerat i min situation? Priset är en faktor, men inte avgörande!

 

Tack och trevlig söndag!

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig tänkt på att Rubbermaid går köpa i Sverige, ser alltid de på amerikanska videos.

 

Jag har kör med foderhinkar. Har två stycken som rymmer 50 liter som går ställa i varandra när jag förvarar de. De kostade nog 99 kr styck eller liknande. Köpte de på Jula och ÖoB. Större är ju bra såklart men de blir så svåra att förvara. Mina hinkar får plats på en hylla i förrådet. En 200 liter får stå på golvet och är svårare att ta in i duschen och spola ur vid behov.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en 200liters vattentunna från jula i ståendes i pannrummet med osmosvatten till mitt 450liters kar. Till första blandningen saltvatten blandade jag det direkt i karet. Det gjorde att jag fick fixa scape under vatten dock för jag hade redan inkörd sten som skulle flyttas över. Sen har jag även lite mindre plastbackar och hinkar att blanda små satser i :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Wilhelm , det finns bra foder tunnor ,fast en del klarar inte solljus så bra , de spricker ganska lätt då , åk till närmsta bil mack och snik till dig ett blått plast fat ,

de används till spolarvätska och glykol , lätt att tvätta ur , och har du någon som tillverkar smink ( tjej grejer alltså ) i närheten , de får oftast färgpulver i 80l tunnor, 

blå tunnor håller i evighet ,    https://www.google.com/search?q=plastfat+blå&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjf89nUkIXtAhVlw4sKHQeoD54Q_AUoAXoECAwQAw&biw=1370&bih=647

 

tycker själv att den bästa är den med två skruvkorkar på , det är bara att ta sticksågen och såga upp locket , men spara förstärkningen upptill , 

mvh stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...