Gå till innehåll

Mystiska orangea prickar


Dhertz

Rekommenderade inlägg

9 timmar sedan, kaptenen skrev:

Låter ju rent spontant som något som har polyper om du ser en sån förändring. Svårt att avgöra på bilden exakt vad det är.

 

Det är inga prickar som flyttar på sig då? Tänker så att man utesluter plattmask.

Jo plattmask kom också upp i mitt googlande men dessa prickar är stationära. Jo polyper känns det definitivt som. Tyvärr gick det inte att få bättre bild än den jag skickade med

 

2 timmar sedan, spiken skrev:

Kolla på cyphastrea.......kan det vara sånna ? Svårt att se på bilden 

Det ser ut att vara på spåret! Se bifogad bild för mer detalj

IMG_20201206_120750.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan även vara en bit ledsen montipora danae. Dem kommer i olika färger och är "encrusting". Kan ha varit så att en fragg bredvid har varit en sån och växt över på den här.

 

https://www.google.com/search?q=montipora+danae&sxsrf=ALeKk03KIS5ITXV0F_EbbAn89glCvi-abA:1607261475575&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiV5r_Ku7ntAhUyCRAIHaS5Av4Q_AUoAXoECAYQAw&biw=1920&bih=969#imgrc=S597MaZ-iGUftM

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 minuter sedan, kaptenen skrev:

Kan även vara en bit ledsen montipora danae. Dem kommer i olika färger och är "encrusting". Kan ha varit så att en fragg bredvid har varit en sån och växt över på den här.

 

https://www.google.com/search?q=montipora+danae&sxsrf=ALeKk03KIS5ITXV0F_EbbAn89glCvi-abA:1607261475575&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiV5r_Ku7ntAhUyCRAIHaS5Av4Q_AUoAXoECAYQAw&biw=1920&bih=969#imgrc=S597MaZ-iGUftM

Det känns ganska spot on! Tackar! 

 

Får hoppas jag kan få den trivas tillräckligt för att överleva kommande flytt

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...