Gå till innehåll

Reef Factory KH Keeper - Ny Kh maskin


wrang

Rekommenderade inlägg

Intressant med en till Kh maskin på marknaden så man kan välja fler märken 


 

Reef Factory KH Keeper

KH keeper is a smart KH measuring instrument which uses high-quality components with an accuracy of +/- 0.01 dKh. The automatic measurement can be set in the range to test every hour to every 12 hours a day.

The KH keeper is a self-contained KH monitor that tests water samples straight from your aquarium to test the KH. If the KH measurement deviates too much between measurements, KH Keeper will repeat the test. If the result is confirmed, the device will send you an alert via the Smart Reef app available for both iOS and Android!
The ‘waste’ water can be pumped back into the aquarium, but you can also collect it in a bottle and throw it away later

KH Keeper is easy to set up and use with a user-friendly environment and configuration.

The unique visual LED indicator shows a color to indicate the KH status in the aquarium at a glance. Blue = testing, Green = within set value, Red = outside set value.

The KH Keeper also notifies you when the reagents are running low. The KH Keeper works with reagents to be purchased separately.

The best thing is to pair the KH Keeper with the Reef Factory Dosing Pump or Reef Factory Dosing Pump Pro if you want to make corrections so that you can control your KH accurately. The KH Keeper itself is for measuring purposes only.

  • Concentrated reagents are available in 1L and 2.5L bottles
  • Reagents Mixing ratio: 1L reagents / 9L RO water
  • Reagent consumption per test: 5-15 ml (depending on KH level)
  • On average, you can perform 1400 tests with 1L bottle of reagents

Afmetingen: 90x106x210mm (LxBxH)
Voltage: 100-240V AC 50/60Hz
Wattage: 5-24W

 

 

789051D6-7885-4036-AD4D-BE5F64E6099D.jpeg.632c07be88ec8f22df7778cc853df0cf.jpegBEE03D93-0576-4020-8B97-7AC5A3251981.jpeg.ad7b958c72689fea03e486135e2fd8be.jpeg7D648714-7C51-483B-B160-4B4D30C1452D.jpeg.53ac6cb9c0b98ba61862163d559df86f.jpeg475AD3CC-5443-4FFD-AE9A-2650FED6FDB3.jpeg.51e21f187e217e357ead11a13faad4cc.jpeg

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

riktigt kul med fler produkter. tror fler och fler akvarister med SPS och LPS kommer ha hjälp av dessa i framtiden. 

 

denna saknar reglering till skillnad mot alkatronic:en  som doserar via inbyggd doserpump vid lågt KH alternativt stänger av doserpump vid hög KH.

 

frågan är vad priset för reagensen är?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

riktigt kul med fler produkter. tror fler och fler akvarister med SPS och LPS kommer ha hjälp av dessa i framtiden. 
 
denna saknar reglering till skillnad mot alkatronic:en  som doserar via inbyggd doserpump vid lågt KH alternativt stänger av doserpump vid hög KH.
 
frågan är vad priset för reagensen är?

Vad jag förstår så löser deras doseringspumpar detta om man köper till dem.

Jag har sneglat lite på denna ett tag, gillar framförallt deras UI i appen.
Dock så kommer jag att vänta innan det blir något inköp, att hoppa på första generationen av produkter brukar mest innebära strul.
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

20 minuter sedan, MichaelE skrev:


Vad jag förstår så löser deras doseringspumpar detta om man köper till dem.

Jag har sneglat lite på denna ett tag, gillar framförallt deras UI i appen.
Dock så kommer jag att vänta innan det blir något inköp, att hoppa på första generationen av produkter brukar mest innebära strul.

 

tänker som du, avvakta tills alla "beta-testare" upptäckt alla buggar. 

 

Lite OT: Jag köpte en gång en pumpen Coral Box RN1 - direkt när den kom ut. Där var uppenbarligen första batchen inte ens Beta. ALLA kontroller hängde sig efter 10 minuters testande :D  

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

 
tänker som du, avvakta tills alla "beta-testare" upptäckt alla buggar. 
 
Lite OT: Jag köpte en gång en pumpen Coral Box RN1 - direkt när den kom ut. Där var uppenbarligen första batchen inte ens Beta. ALLA kontroller hängde sig efter 10 minuters testande   

Jo tack, det känns som att merparten av alla produkter som släppt initialt är rent skräp och använder slutkunderna som betalande beta-testare.
Reef factory verkar dock ha en uppsjö bra och fungerande produkter så denna mackapären kommer säkert också fungera kanon.

Nu vet man aldrig om det finns extra incitament bakom att ge ett bra omdöme men detta ser lovande ut:
  • Haha 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

11 timmar sedan, nike83 skrev:

riktigt kul med fler produkter. tror fler och fler akvarister med SPS och LPS kommer ha hjälp av dessa i framtiden. 

 

denna saknar reglering till skillnad mot alkatronic:en  som doserar via inbyggd doserpump vid lågt KH alternativt stänger av doserpump vid hög KH.

 

frågan är vad priset för reagensen är?

Läste nått att man köper en ragans man blandar ut med osmosvatten å får en färdig lösning som med saft 1+9 så får man ut 10liter regans.

399kr + frakt för 10 liter och 1400 tester

A88D038C-2190-4847-AD6A-1EFA4DFDB8E5.jpeg.5556a207757832c27f71df9321ab0665.jpeg

 

Den är som många andra ”bara” resultat givare.

 

vill man komplettera så finns dusetpumpar att koppla in 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

7 timmar sedan, petnym skrev:

 

Den lilla storleken imponerar och lockar, MEN den verkar inte stå sig så bra jämfört med Alkatronic om man ska tro denna post:

 

KH-keeper.jpg.32510fd5977d9b8a74e2e68af9c283b3.jpg

Ja ljud har alltid vart diskussioner i saltvattens intresset. Allt är relativt.

 

lägger häller 5000:- på annat om man kan

 

 

 

 

Ändrat av wrang
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...