Gå till innehåll

Dog Face Puffer vs Punktol


Nelli

Rekommenderade inlägg

Hej, jag brukar behandla vita prick med Punktol men inte alla verka toleranta mot den. Eftersom Puffer är lite speciell undrar jag den tål Punktol eller skall jag försöka bota honom genom bara isolering i tomt kar för några dagar? Tack på förhand för våra åsikter!🙏

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill minnas att en importör av saltvattensfisk berättade för mig för många år sedan att Puffers är lite känsligare när det gäller medicinering. Jag vill minnas att han brukade använda hyposalinity (30 dagar i saltvatten med SG under 1,009). En snabb googlesökning gav  www.reef2reef.com/threads/hyposalinity.247596/ där du kan läsa mer om detta innan du eventuellt genomför det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hade samma känslan att man bör undvika medicinering med såna fiskar... har separerat honom från andra bara och 24 timmar efter är han i princip, prickfrie... så håller honom där ett par dagar till, för säkerhets skull... blrv förmodligen för mycket stress för honom, nytt hem, nya kar, och fler större rovdjur runt omkring... 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...