Gå till innehåll

Orphek Atlantik v2.1 - DEFEKT


ormet

Rekommenderade inlägg

Jag har en Orphek Atlantik v2.1 till övers där PC-kortet / kontrollerkortet är defekt och inte skickar ström till leddarna och fläktarna. Jag är inte speciellt händig på elektronik men någon annan kanske är det och vill göra ett försök.

 

Annars kan man uppgradera den till v4 PC-card och Gateway 2 för $225 + frakt från USA. Orphek skickar det direkt, jag har frågat dem och fått ok. Men jag har inget behov för denna enhet och säljer den för VRAKPRIS!

 

Den går även att uppgradera vidare till en helt fullblåsig Orphek Atlantik V4 för mer pengar, men fortfarande mycket billigare än att köpa en v4 ny.

 

Passa på att kombinera lite DIY & Färdigköpt värstingsled!

 

Jag har testat att byta kontrollerkort på denna enhet med mitt fungerande och har kontrollerat alla kanaler och fläktar, den fungerar som ny då!

 

1000:- Ettusen Svenska Kronor!

 

Finns i Täby, kan skickas om mottagaren betalar porto.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tjena, 

 

Har läst på lite och som jag förstått det så har UV leds/lins kortare livsspann än övriga. Och eftersom Orphek Atlantiks styrka ligger mkt i UV leds så skulle man ju vilja köra V4 uppdateringen på leds också för 100% funktionalitet. Och då hamnar man på ca 5500:- för det - så alltså 7000:- totalt. Vilket tyvärr är utanför min budget 😢

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...
  • 1 månad senare...
  • 11 månader senare...
Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...