Gå till innehåll

Vilken typ av kar


Mikael82

Rekommenderade inlägg

Hej

Jag är helt ny till saltvatten och skall inhandla mitt första kar. Jag har fråga om val av kar som jag verkligen skulle uppskatta hjälp med.

Fabrikat: jag har fått en offert på ett LAQUARIUM 570 från Zoogiganten med tillbehör, allt som saknas är en värmare annars är allt med. Är det ett bra kar tänker på säkerhet etc. Minimalt med saker innuti karet vilket jag tycker är snyggt.

Många verkar dock välja Red Sea och då skulle ett v3 XL 350 vara motsvarande tänker jag.

 

För och nackdelar med dessa kar? vilket skall man välja?

Supertacksam för er hjälp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har nog inte ens hört talas om Laquarium, vad är det för fabrikat? Är det för sött eller salt med sump eller liknande?

Fördelar med Red sea är att det är det utan tvekan mest populära märket, mycket enkelt att hitta hur andra hobbyister har gjort, vad de har för utrustning och liknande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut som ett rätt så trevligt kar, lite otydligt om någon teknik alls ingår då de rekommenderar ett flöde för returen.

Har personligen alltid tyckt bäst om svart silikon men det är såklart bara en smaksak. Så är det ju lite roligt att vara annorlunda mot majoriteten också :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Kollade med på det men det blev ett begagnat rsr 425. kan vara lite jobbigt att fästa hyllor och liknande då skåpet inte är gjort o trä. har för mig att sumpen tog mycket plats med och jag vill ha plats att gömma teknik och balling i skåpet. I övrigt verkar det vara ett bra akvarium :)

 

aaa just det det fanns inte i vit heller vilket jag ville ha. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...