Gå till innehåll

Erimiter


Henrik dahlström

Rekommenderade inlägg

Välkommen till en hobby där allt händer och man ändå inte vet vad som hänt :) 

pengarna rullar ut.....


Eremitkrabbor brukar slåss med varandra om dens andra skal är mer intressant och vill ha detta så kan de tom döda den andra. 

 

vad har du för vatten värden?

hur länge har akvariet vart igång 


 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Under min uppstart köpte jag nog närmre 20 turbosniglar, 20 eremiter och 15 nassarius till ett 400liters. I början när det kom mycket alger fanns där gott om mat. Sen kändes det som det dog av lite allt eftersom karet blev stabilt och inte lika mycket alger fanns tillgängligt.  Nu några månader senare är där kanske runt 10-12 turbos och 10 eremiter. 
 

(sen hade jag en stor eremitkräfta som gick runt och dödade allt den kunde som jag fick skicka ner till sumpen 🤷🏻‍♂️😅 så jag rekommenderar dom mindre även om dom större är coola) 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis. Många gör tabben att de köper hur mycket algätare som helst till sitt kar och så svälter de tyvärr ihjäl efter ett tag. I ditt fall Henrik låter det som att de har antingen haft lite konkurrens eller så var individerna i dåligt skick och klarade inte av flytten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag startade mitt kar köpte jag en röd eremit som första djur, lite senare köpte jag två gröna. De två gröna dog inom någon månad medan den röda 

är fortfarande i livet nu drygt 3år senare...

 

Eremiterna var köpa i olika affär och var uppenbarligen av olika art, så eremit finns olika och de är säkert lite olika känsliga. 

 

Sen kan man tro att de dött för man hittat öms eller att de gått och gömt sig när de ska ömsa skal. 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...