Gå till innehåll

Vem bygger akvarium nu för tiden?


Dimorb

Rekommenderade inlägg

1 timme sedan , Dimorb skrev:

Vilka butiker/tillverkare bygger customakvarium eller hela system nu för tiden?

Sökte efter - Aquarien Szczecin men finner inte.. 

 

Har sänt till diamanten aquarium.

Men vilka fler finns som ni kan rekommendera?

Jag såg i @niki68 tråd att polackens verkstad brann ner i förra veckan. Riktigt synd.

 

Akvarielagret och Triton gör väl akvarium också om jag inte förstått det fel (eller att dom slutat), båda i Stockholm däremot. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du får söka efter akwarium szczecin ist Andre ;) 

De hade en brand men ska vara på G att dra igång igen om någon vecka vad jag förstår. Du kan slå mig en signal om du är sugen på att beställa därifrån kan jag berätta lite vad man har att vänta. 
 

Triton och Akvarielagret använder samma gubbe har jag för mig. Janne eller något i den stilen. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

29 minuter sedan, MichaelE skrev:

Du får söka efter akwarium szczecin ist Andre ;) 

De hade en brand men ska vara på G att dra igång igen om någon vecka vad jag förstår. Du kan slå mig en signal om du är sugen på att beställa därifrån kan jag berätta lite vad man har att vänta. 
 

Triton och Akvarielagret använder samma gubbe har jag för mig. Janne eller något i den stilen. 

Ja verkar att han är tillbaka började produktion nu i måndags inga problem du kan beställa om du vill skicka mail till honom i Poland 

biuro@akwarium.szczecin.pl

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

5 timmar sedan, Kim Rosenqvist skrev:

Jag såg i @niki68 tråd att polackens verkstad brann ner i förra veckan. Riktigt synd.

 

Akvarielagret och Triton gör väl akvarium också om jag inte förstått det fel (eller att dom slutat), båda i Stockholm däremot. 

De gjorde förr vet jag men sist jag var i kontakt med Svenska tillverkare/butiker så var det sjuka fraktpriser och inte heller så stor välvilja till custom bygg. Någon som hade slutat också. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan få måttbeställda akvarium av Cyberzoo, de hade inga toppenpriser dock när jag prata med de. Jagefeldt i Lysekil bygger akvarium med, men verkar vara svåra att ha att göra med direkt så det är bättre att nyttja någon som Kent i Nol eller annan butik som förmedlar. Det är nog besvärligare att få det hemkört dock. Jag har även köpt måttbeställda akvarium av Imazoo genom en handlare. Butiker verkar lägga otroligt olika mycket påslag på detta dock. Då fick jag hämta akvariet i butik med, det är nog ingen som vill skicka.

 

Szczecin ger nog finast resultat i förhållande till priset och kan ordna vettig leverans. Väntetiden när jag handla av han var inte nådig dock, men tydligen har det blivit bättre. Det finns någon Svensk förmedlingskontakt numera, det hade jag undersökt innan jag handlat direkt av de.

Ändrat av mikoto
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
On 2021-02-10 at 00:32, mikoto skrev:

 

 

Szczecin ger nog finast resultat i förhållande till priset och kan ordna vettig leverans. Väntetiden när jag handla av han var inte nådig dock, men tydligen har det blivit bättre. Det finns någon Svensk förmedlingskontakt numera, det hade jag undersökt innan jag handlat direkt av de.

 

Man kan ta kontakt med Darek Dudek på fejjan exempelvis i saltisgruppen, han är svenskpolsk och medlar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Hej!

Lånar denna tråd då jag är tillbaka i hobbyn efter en paus på 5 år :-). 

Har någon här erfarenheter med Diamant Aquarien? Har skickat dem en förfrågan men har inte fått svar. Ser att någon har beställt från Szczecin. Har ni varit nöjda med Szczecin/Diamant Aquarien?

Jag är väl lite pedant, och sätter höga krav på kvalitet och finish, och betalar gärna "extra" för kvalitet.

Tacksam om ni delar med er av era erfarenheter eller om ni kanskje vet om någon annan leverantör.

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

10 minutes ago, Waterboy said:

Hej!

Lånar denna tråd då jag är tillbaka i hobbyn efter en paus på 5 år :-). 

Har någon här erfarenheter med Diamant Aquarien? Har skickat dem en förfrågan men har inte fått svar. Ser att någon har beställt från Szczecin. Har ni varit nöjda med Szczecin/Diamant Aquarien?

Jag är väl lite pedant, och sätter höga krav på kvalitet och finish, och betalar gärna "extra" för kvalitet.

Tacksam om ni delar med er av era erfarenheter eller om ni kanskje vet om någon annan leverantör.

 

Mitt nuvarande kar är från Szczecin. Karet i sig är fantastiskt fint men killen som driver bolaget är dessvärre totalt dum i huvudet. Mitt kar var flera månader försenat och när det kom så hade han glömt att bygga bänken vilket resulterade i ytterligare månaders försening.

Det verkar ha blivit än värre i dagsläget, tex så har @niki68 nästan väntat ett år på sitt kar. 
Du kommer få ett otroligt kar av honom men förvänta dig en grymt förvirrad och utdragen process. 
 

Jag har beställt mitt kommande 200x80x65 kar från diamant och än så länge har allt gått väldigt smidigt. Dock är det bättre att ringa dem då de är dåliga på att svara på mail. 
Förutsatt att de håller leveranstiden kommer det ta 7-8 veckor från beställning till leverans. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Hej igen! Det dröjde lång tid för att komma i kontakt med både Diamant och Szczecin. Kommunikationen är på en helt bedrövlig nivå hos bägge. Det gör ju att man blir lite rädd för att göra beställningen.

Har iaf fått följande:

Diamant: Ocean serie 180x70x70 i 12mm optiwhite. 3600€ inkl. leverans.

Szczecin: Motsvarande Ocean 180x70x70 i optiwhite men i 19mm (rimless). 3000€ inkl. leverans.

 

Vem hade ni gått för?

Min oro är att när man har hemma akvariet, så motsvarar det inte helt det man förväntat sig. Mest p.g.a. av den dåliga kommunikationen och brist på en tydlig offert.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

44 minutes ago, Waterboy said:

Hej igen! Det dröjde lång tid för att komma i kontakt med både Diamant och Szczecin. Kommunikationen är på en helt bedrövlig nivå hos bägge. Det gör ju att man blir lite rädd för att göra beställningen.

Har iaf fått följande:

Diamant: Ocean serie 180x70x70 i 12mm optiwhite. 3600€ inkl. leverans.

Szczecin: Motsvarande Ocean 180x70x70 i optiwhite men i 19mm (rimless). 3000€ inkl. leverans.

 

Vem hade ni gått för?

Min oro är att när man har hemma akvariet, så motsvarar det inte helt det man förväntat sig. Mest p.g.a. av den dåliga kommunikationen och brist på en tydlig offert.

Jag har ett kar från Szczecin i dagsläget. Otroligt fint kar och har tidigare rekommendera dem även om processen har varit besvärlig. 
Nu verkar det dock ha gått helt åt skogen för killen och det finns ett flertal som har väntat i nära ett år och får konstant bortförklaringar och brutna löften om leverans.

Hade hållit mig borta från killen som pesten.

 

Beställde mitt nya 200x80x65 kar från diamant vilket fick väldigt smidigt när man ringde och nu ca sex veckor senare ska karet komma i veckan. 

Kan återrapportera när det dyker upp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

20 minuter sedan, MichaelE skrev:

Har fått lite bilder från Tyskland på karet. Ser bra ut och det som återstår är att brace ska limmas fast på kortsidorna. 
Får inte in karet med överinningsboxen pålimmad så det sköter jag själv på plats.

image.jpeg.d1859008c8a39c79c6a5ff501f02744d.jpeg
image.jpeg.9eb51d3fcb5f07447eb32fb03d033414.jpegimage.jpeg.4cd8db7bff9cd6457e755b73d2da3712.jpegimage.jpeg.67f9c34d5b371f6a697ba47c2ab804ce.jpeg


Ser toppen ut - grattis! ”Den som väntar på nått gott…”

….. väntar på ett akvarium 😂
 

Detta kommer att bli fint-fint!

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 hours ago, Gierth restart said:


Ser toppen ut - grattis! ”Den som väntar på nått gott…”

….. väntar på ett akvarium 😂
 

Detta kommer att bli fint-fint!

Faktiskt inte så farligt. Typ sex veckor som sagt. Hade det varit polacken hade man väl stått vid midsommar nästa år och undrat vad fan det är som händer ;)

1 hour ago, Jojo said:

Vilket as!! 👍🥇

Jo, rejäl pjäs. Det ska bli kul att krångla ner det för källartrappan hehe

  • Haha 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hojta till om du behöver stånk- & bärhjälp, men i god tid då det tar 45 min typ från Spånga. 
 

Har du sådana där sugklockor att lyfta med? Jag fick låna av Ola på Triton och Christer på Akvarielagret - ovärderligt!!! Du kanske har nån glasmästare i närheten att låna/hyra av….

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 hours ago, Gierth restart said:

Hojta till om du behöver stånk- & bärhjälp, men i god tid då det tar 45 min typ från Spånga. 
 

Har du sådana där sugklockor att lyfta med? Jag fick låna av Ola på Triton och Christer på Akvarielagret - ovärderligt!!! Du kanske har nån glasmästare i närheten att låna/hyra av….

Tack för erbjudandet. Turligt nog består merparten av bekantskapskretsen av rätt stora klumpar så jag tror inte det ska behövas.

 

Då vi kommer behöva bära ner det och ställa det på högkant för att sen tippa in det igenom källardörren tror jag de hade varit mer besvär än något annat faktiskt. 
Det får bli som min far brukar säga: ”ta i så det bloar” (ta i så att det blöder för icke-skåningar).

  • Haha 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2021-10-04 at 13:47, MichaelE skrev:

Jag har ett kar från Szczecin i dagsläget. Otroligt fint kar och har tidigare rekommendera dem även om processen har varit besvärlig. 
Nu verkar det dock ha gått helt åt skogen för killen och det finns ett flertal som har väntat i nära ett år och får konstant bortförklaringar och brutna löften om leverans.

Hade hållit mig borta från killen som pesten.

 

Beställde mitt nya 200x80x65 kar från diamant vilket fick väldigt smidigt när man ringde och nu ca sex veckor senare ska karet komma i veckan. 

Kan återrapportera när det dyker upp.

 

Tackar! Gjorde beslutet igår med hjälp av input från dig! Betalade handpenning till Diamant. De gav ett långt mer seriöst intryck än Sczcecin också.

Skall bli helt otroligt kul att komma tillbaka till hobbyn efter en paus på 5 år. Nu är det bara att vänta några veckor och uppdatera sig med allt som har hänt under de senaste 5 åren i hobbyn

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 hour ago, Waterboy said:

 

Tackar! Gjorde beslutet igår med hjälp av input från dig! Betalade handpenning till Diamant. De gav ett långt mer seriöst intryck än Sczcecin också.

Skall bli helt otroligt kul att komma tillbaka till hobbyn efter en paus på 5 år. Nu är det bara att vänta några veckor och uppdatera sig med allt som har hänt under de senaste 5 åren i hobbyn

Det var ett bra beslut :)

Välkommen tillbaka!

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...