Gå till innehåll

Luis Red sea max 250


LuisReca

Rekommenderade inlägg

Hej mitt namn är Luis bor i Lysekil tillsammans med min sambo och våra 4 kaniner 2 hundar 

Kort historia

Mitt intresse startade med ett 54 liters som jag fick utav min väns mamma och ett par eldbukssalamandrar i 10 års åldern. Lång historia kort så fick jag lurat på farsan att hänga med på denna hobbyn som i sin tur fick min äldre bror att hitta ett intresse för diskus. Kort där efter så svalna mitt intresse men mina brors o farsa fortsatte så det har funnits i min närheten genom åren. :) 

För ca 8 månader sedan började planerna för hur min/våran första lägenhet skulle se ut och då slog det mig att ett akvarium är ju nästan ett måste! Min storebror hade under några månader hållt på att köpa grejer till sitt saltvattenskar som jag smått började kika på och jag fastna direkt! Ett saltvattensakvarium IT IS!

Så nu sitter jag med ett 250 liters i vår lägenhet. 5 månader ungt kar som jag längtar att uppgradera till ett större så fort möjlighet finns både ekonomiskt och möjligtvis en flytt då jag inte riktigt vågar ställa ett större kar på golvet vi har..

Jag brukar sitta stunder och fota karet på kvällarna då det ser så magiskt ut med alla färgerna och fiskarna, så jag tänkte att jag kunde dela med mig här på forumet så ni också kan ta del utav dem :)

Mvh Luis

goby2.jpg

goby3.jpg

goby4.jpg

gobyclown.jpg

tanggoby.jpg

goby.jpg

  • Gilla 5
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Välkommen in i värmen och kul att du delar med dig 😊 fina bilder!! 👌

Du har lite grannar här på forumet som kör lite saltvattensakvarium med kallvatten och invånare direkt från bryggan. Varit inne på det någon gång? Med tanke på tillgängligheten 😊

Tycker själv det verkar så häftigt, även om det är lite färre artvariation än ett tropiskt revakvarium 😊

  • Tack 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

16 timmar sedan, Kim Rosenqvist skrev:

Välkommen in i värmen och kul att du delar med dig 😊 fina bilder!! 👌

Du har lite grannar här på forumet som kör lite saltvattensakvarium med kallvatten och invånare direkt från bryggan. Varit inne på det någon gång? Med tanke på tillgängligheten 😊

Tycker själv det verkar så häftigt, även om det är lite färre artvariation än ett tropiskt revakvarium 😊

Tack så mycket, har aldrig haft nått direkt intresse för foto men 1 bild utav typ 100 som man tar tycker jag ändå blivit hyffsat så då blir man nöjd 😉🤣

Faktiskt inte, innan jag började med salt så trodde jag typ det var omöjligt att hålla igång ett saltvattensystem eller iallafall att det krävdes sjukt mkt kunskap.

Jag har ju sen liten besökt "Havets hus" som finns i stan som har tusentals liter kar med alla möjliga arter. Det har aldrig vart så lockande som det tropiska dock. Färgerna som finns och korallerna är oslagbara 🤩

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...