Gå till innehåll

Hjälp!


vpettersson

Rekommenderade inlägg

Du får sätta dig ner med båda två o diskutera...;-)

 

Det är bara att låta det ha sin gång 🙂

1. En morphar om till hona (var de lika stora när du köpte dem?) Honor är lite mer "krävande" av sin omgivning.

2. En rangordning ska säkerställas, å det brukar lugna ner sig. Jag köpte två till när mina började bråka. Typ dela upp mobbingen på fler...

 

Återkom gärna med hur du löste det...

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 timmar sedan, Michael Hansson skrev:

Du får sätta dig ner med båda två o diskutera...;-)

 

Det är bara att låta det ha sin gång 🙂

1. En morphar om till hona (var de lika stora när du köpte dem?) Honor är lite mer "krävande" av sin omgivning.

2. En rangordning ska säkerställas, å det brukar lugna ner sig. Jag köpte två till när mina började bråka. Typ dela upp mobbingen på fler...

 

Återkom gärna med hur du löste det...

Den som är elak var någon cm större när jag köpte dom, den lilla är fram och äter som vanligt iallafall

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2021-03-11 at 18:51, vpettersson skrev:

Den som är elak var någon cm större när jag köpte dom, den lilla är fram och äter som vanligt iallafall

Dom kan bråka innan matriarken säkerställt sin dominans och hanen underkastat sig. Jag kämpar fortfarande med frun här hemma, men mina clowner har åtminstone kommit till ro 👍

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ett generellt tips för att lugna ner det i karet är att sätta en spegel på utsidan. då vill fiskar slåss mot spegelbilden istället för varandra.

i detta fall så tror jag som ovanstående att naturen får ha sin gång. om jag inte har helt fel så blir den största hona. men om båda redan är honor, så kan det kanske bli problem tänker jag. eller kan de byta tillbaka? 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

16 timmar sedan, nike83 skrev:

ett generellt tips för att lugna ner det i karet är att sätta en spegel på utsidan. då vill fiskar slåss mot spegelbilden istället för varandra.

i detta fall så tror jag som ovanstående att naturen får ha sin gång. om jag inte har helt fel så blir den största hona. men om båda redan är honor, så kan det kanske bli problem tänker jag. eller kan de byta tillbaka? 

De kan byta tillbaka 

 

299-SexDev-herms.pdf

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...