Gå till innehåll

Två stycken GHL Profikux akvariedatorer, sensorer, doserpumpar, fläktar m.m.


OR20

Rekommenderade inlägg

Då jag fått en ny GHL dator i present så passar jag på att sälja den som driver mitt akvarium i dagsläge samt min reserv. Detta består av två datorer med två doser med åtta pumphuvud, fläktar samt olika sensorer.

 

Dator 1

Den första datorn är en GHL av modell Profilux 3.1A. Denna kan mäta och kontrolera ett flertal saker. Datorn har möjlighet att ansluta:

·         Två nivåsensorer

·         En PH-sensor

·         En temperatursensor

Utöver detta kan man styra (som den är konfigurerad nu):

·         sex (0-10v) styrbara enheter t.ex. DC pumpar m.m.

·         Åtta styrbara kanaler för t.ex. doserpumpar

·         Ett flertal eluttag

 

Dator 2

Den andra datorn är också en GHL och är av modellen Profilux Plus II. Datorn har utöver de vanliga in-/utgångarna ett flertal uppgraderingskort.

Till datorn kan du koppla:

·         Tre nivåmätare

·         En temperaturmätare

·         En Redoxmätare (ORP)

·         En konduktivitetsmätare (salthalt)

·         Två PH-mätare

Utöver detta kan man styra (som den är konfigurerad):

·         Tio (0-10v) styrbara enheter t.ex. DC pumpar m.m. (extra kort installerat)

·         Åtta styrbara kanaler för t.ex. doserpumpar m.m.

·         Ett flertal eluttag

 

Tillbehör till datorerna

Till datorerna kommer även en hel del extra utrustning.

·         Tryckt instruktionsmanual och CD med program (Profilux II plus)

·         Profilux View II (Display som går att sätta på annan plats än datorn om man vill slippa öppna upp skåpet där datorn står)

·         En förgreningsdosa med sex styrbara uttag (av/på) osäker på modell

·         GHL fläkt inklusive styrenhet (styrs via datorn och skapar möjlighet till temperaturstyrd nerkylning av akvariet under sommaren genom att blåsa luft över vattenytan)

·         En optisk nivåsensor

·         Två  oöppnade PH-sensorer

·         En temperatursensor

·         En konduktivitetssensor

·         Sensorhållare

·         Två Akrylrör för att montera t.ex. nivåsensorer

·         En GHL-Tunze streamer 0-10V kabel

·         En USB kabel Profilux-PC

·         Vad jag har för mig är en RS232 kabel

·         En 2m lång PAB kabel

 

Doserpumpar

Till detta kommer två stycken GHL Doser (gen 1) med vardera fyra doserhuvud. Dessvärre så har två av doserhuvuden gått sönder på den ena och jag kan inte få dem att fungera. Jag har en original motor och huvud som reservdel vilket följer med. Detta innebär att du i värsta fall kan dosera sex olika vätskor och om du är mer händig än jag är och får igång de andra två kan doser ytterligare två till och på så sätt kunna dosera inalles åtta vätskor.

 

Pris: 4 900 kr (Detta är upphämtningspris i Norrköping, annars står köparen för transport ,emballagekostnaderna och transportriskerna) Som sagt mycket saker så viss risk för felskrivningar men jag hoppas att bilderna ger lite mer info om det behövs ;)

ghl 7.jpg

ghl 8.jpg

GHL ny 1.jpg

GHL ny 2.jpg

GHL ny 3.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
×
×
  • Skapa Ny...