Gå till innehåll

OR20

Rekommenderade inlägg

När jag gick igenom mina akvariesaker så hittade jag min förra LED lampa som hängt över mitt 450 liters kar (120*60*65cm). Lampan använders i cirka 3-4 år innan den ersattses (har lite svårt att inte pilla och ändra trots att jag vet att jag borde låta bli). Lampan är tillverkad av Pacific Sun och av modellen Metis Hyperion R2 och har två 150w led kluster. Lampan klarar med andra ord av allt från SPS till mjukkoraller. Lampan styrs via Bluetooth och har sju färgkanaler som kan styras individuellt alternativt kan man använda deras förprogrammerade inställning som ska ge samma effekt som solen över ett korallrev utanför Bali (Pacific Sun har mätt upp ljuset där över ett flertal dygn för att kunna replikera det). Jag har även fyra nya fläktar som följer med som reservdelar. En av glasskivorna över ett av linsklustren är lite lös men har som jag sett det inte påverkat prestationen.

 

Pris 3 000 kr (Detta är upphämtningspris i Norrköping, annars står köparen för transport ,emballagekostnaderna och transportriskerna)

Pacific Sun bild 1.jpg

Pacific Sun bild 2.jpg

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack @Mattias7898 för hjälpen!

 

@Glenn85 Mattias har helt rätt i måtten på led rampen och de är 85cm x 13cm x 5cm. Varje kluster är ca 27cm x 5cm och har leddioder som motsvarar 150w vardera. Den har suttit över ett 120cm x 60cm x 65cm kar. Jag tror dock att den klarar av ett större mått om man höjer upp den lite.

 

Lampan styrs via Bluetooth och man kan antingen använda deras "Bali"-spektrum eller mixa själv med de olika färgkanaler. 

 

 

Mvh

Sven

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...