Gå till innehåll

watters 120 liters nano-reef


watter

Rekommenderade inlägg

Tack så mycket :)

Har cirka 4,5 kg ls, resten är lite faxesten.

Tekniken:

1 aquarium systems visi-jet skummare

2 cirkulationspumpar, en på 1000 L/h och en på 600 L/h

1 juwel filter med pump på 1000 L/h

Kör med två stycken t8 rör, ett power glo fam och ett marine glo bak.

Invånare:

2 st clownfiskar

1 blue tang (palettfisk)

1 Putsräka

1 bubbel anemon (syns ej i bild har satt sig på baksidan:( )

Några turbo sniglar

Svar till michael: Jag håller på att starta ett större akvarium som allt kommer få gå i sen. Troligen köper jag ett nytt 375 liters helglasakvarium med 100 liters sump eller så kör jag på mitt 240 liters möbel akvarium som jag har som sötvatten just nu, har inte bestämmt mig än, vad tycker ni ? I karet kommer jag köra på 2 st 250 watt MH, plus 2 t5 rör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte den för ungefär en månad sen, allt gick skitbra och den åt riktigt bra. Sen kommer det värsta, jag var på skidsemester i en vecka och när jag kom hem hade den dött, vet ej varför, min farmor hade vatt och matat den varje dag men samma dag som jag kom hem var den död :(

Det var en glad prick i karet så länge den levde :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste tillägga att dom sista bilderna jag har laggt in nu var när karet hade vatt igång 1,5 månad tror jag, dom bilderna som är högst upp är för en vecka sen, ser ni hur mycket röda slemalger det har blivit på det lilla taget?

Har tagit bort mitt blå lysrör och ska se vad som händer, kör på ett powre glo och ett daylight nu. Hoppas det blir bättre :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...