Gå till innehåll

Tips på firmor i Sthlm för inbärning nytt akvarium och bortforsling gammalt?


mare

Rekommenderade inlägg

Hej alla,

 

Tyvärr har jag fått någon form av glasproblem med frontrutan på mitt AquaMedic Xenia 160 som inte verkar gå att lösa. Glaset har delar som är "suddiga" med någon form av beläggning som inte tycks gå bort. På dessa ytor syns avtryck av t ex sugkoppar för algclips mm som helt klara (dvs utan suddighet). Ingen aning avd detta beror på, kanske något i glasets tillverkning men verkar som sagt irreversibelt tyvärr. Jag undersöker därför att ev skaffa nytt Red Sea XL 525 men behöver då lösa logistiken att bära ut det gamla och in det nya på ett proffsigt sätt. Vi bor tillgängligt i villa där accessen in är enkel från uppfart till yta på bottenplan där akvariet står. Finns något bra tips på firma att ställa förfrågan till som skulle kunna leverera detta??
Stort tack för någon input... 
/M
Redigerat med bild på en snubbe som är trött på en dimmig ruta:-)

2021-04-18 09.53.42.jpg

Ändrat av mare
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Flyttfirmor är sällan speciellt positivt inställda till akvarier dessvärre och skulle de tänka sig att ta sig an jobbet brukar det bli oresonligt dyrt pga risken de tar på sig. 
Du kan prova att lägga ut en blänkare på offerts eller liknande och se om någon nappar, se bara till att de har en bra försäkring om du hittar någon. 
 

Dock är det inte så värst tunga grejer som det rör sig om så det räcker med dig och en kompis för att få in det :) 

Betalning sker som oftast i öl och pizza hehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

25 minutes ago, MichaelE said:

Flyttfirmor är sällan speciellt positivt inställda till akvarier dessvärre och skulle de tänka sig att ta sig an jobbet brukar det bli oresonligt dyrt pga risken de tar på sig. 
Du kan prova att lägga ut en blänkare på offerts eller liknande och se om någon nappar, se bara till att de har en bra försäkring om du hittar någon. 
 

Dock är det inte så värst tunga grejer som det rör sig om så det räcker med dig och en kompis för att få in det :) 

Betalning sker som oftast i öl och pizza hehe

Jo när vi flyttade in anlitade jag glasmästare för inbärning. Akvariet väger 150 kg tomt med 19 mm glas. Det var två rejäla gubbar med proffsutrustning (sugkoppar för tunga glas osv) men jag fick ändå hjälpa till på ett hörn när det skulle på plats.., Känns som ett jobb jag hellre lejer ut än lurar på grannen 🙂

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...