Gå till innehåll

Fuktskada - Ozoneair


francefight

Rekommenderade inlägg

Tjena ! 
I vårat hus har vi fått en fuktskada (ej p.g.a akvariet👍).  Rummet har jag rivit ner och åtgärdat problemet.

 MEN, nu har vi problem att bli av med unken ”mugg” lukt.  
Jag har varit i kontakt med ett par företag, de rekommenderar Ozoneair PRO. Det skulle göra susen i huset säger dem.

Behandlingen innebär att man gör om syret till ozon, som i sin tur tränger in i alla porer i huset.
När man kör denna behandling får inga djur eller människor vistas i huset. Akvarium ska syretillförseln stängas av, det var allt de kunde berätta.

 

Jag behöver någon feedback om man vågar göra detta? 
Om jag stänger av skummare o streamers så att ytan inte rör sig.  Plastar igen och tejpar alla öppningar.

Har ett red sea 350.
Ge gärna mig era synpunkter :) 

ozoneair.se 

 

Mvh Fredric 🐡 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En bättre tanke istället för att stänga av skummaren hade varit att dra slangen till skummaren luftintag till ett rum där du inte kör Ozon eller tom utomhus. Jag vet inte hur stark dos Ozon man kör vid sådana här behandlingar så kan inte utrycka mig så mycket där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det ska jag ta en titt på om det går att lösa. 👍

 Denna ozone-maskinen ska man ställa in på kvm, sen räknar den själv ut hur mycket syre den kan omvandla till ozon. Kan själv inte svara på hur stark dos den kommer köra på.

 

 Det jag tänker mest på är om ozon tar sig in karet och om fisk & koraller kan ta stor skada av detta.  
 Jag googlar runt och har skrivit direkt till Ozoneair. Men får inga svar som gör mig säker 🤷‍♂️

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...