Gå till innehåll

Goby och räka - kommer de hitta varandra igen?


Karin W

Rekommenderade inlägg

Hej, jag har släppt ner en goby och en räka i akvariet idag. Tyvärr hamnade de en bit ifrån varandra och nu hittar de inte den andra. Kommer de hitta tillbaka till varandra, eller kan jag hjälpa dem på något sätt? 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

9 minutes ago, PerS said:

Mina gobys och räkor rör sig i hela akvariet, även om de har några skrevor som de håller till i större delen av dagen.

OK tack Per. Gobyn verkar orolig att den inte hittar sin kompis... 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

7 hours ago, Kim Rosenqvist said:

Jag vill minnas att det tog lite tid innan mina två hittade varandra (har i nuläget inte kvar någon av dom) 

Tack Kim, är lite orolig för gobyn som inte vill äta. Jag ser inte räkan längre, men hoppas att den bara har backat lite längre in i skrevan den satt i igår.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

5 minutes ago, Freddefröjd said:

Mina surade i varsit hörn av akvariet i säkert två månader, men nu bor dom i samma grotta igen. 

Tack Fredrik, gobyn äter inte så jag hoppas den blir lite piggare snart. Räkan hittar jag inte på idag, men förmodar att den har hittat en bra skreva att gömma sig i... Skulle vara trevligt att de hittar på varandra snabbare än två månader... :)  

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...