Gå till innehåll

PAB alarm - hur nollställer/kvitterar jag ut alarmet?


Dimorb

Rekommenderade inlägg

PAV alarmet har gått på en doser maxi som har blivit dränkt p.g.a. läckage.

Har tagit bort enheten ur kedjan av kopplade enheter men får inte bort alarmet som blinkar rött.

Har fått rådet att ta bort enheten men får det inte helt till och undrar om någon vet hur man bör göra för att inte allt skall nollställas. 

Går in på SYSTEM, klickar MAXIMERA på PAB och ser då enheten i listan, klickar på ASSIGN DEVICES för att avmarkera den och få larmet att stoppa - men enheten finns inte i listan..

Hur skall jag kunna markera den som "offline" eller inte en del i kedjan av PAB enheter?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt att höra att du fått den dränkt! Jag har inte stött på samma sak som du men hade svårigheter med att lägga till/ta bort PAB enheter när jag skulle uppdatera mina Doser 2.1 enheter. Svårigheten var att min P4 inte ville se båda mina dosers (en slave och en SA) utan att jag bara kunde lägga till den ena. Det krävde att jag gjorde en firmware uppdatering på enheterna var för sig och sedan att jag drog ut och satte i strömkabeln igen. Vet inte om detta hjälper men det var så jag fick lösa mitt problem. 

 

Annars så skulle jag rekommendera att du tar kontakt med GHL direkt via deras service portal (de har semester nu men ska väl vara tillbaka i slutet av veckan?!).Du vet säkert det men här är länken till den https://www.aquariumcomputer.com/support/tickets-enquiries/?page=sign-in&redirect_to=https://www.aquariumcomputer.com/support/tickets-enquiries/?dc=1628150731

 

Lycka till!

Sven

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...