Gå till innehåll

Core7 other methods - vad mer?


Jois

Rekommenderade inlägg

Hej! (hittar ingen liknande tråd) 

 

Har kört core7 ett bra tag nu. Metoden fungerar bra. 

När man får svar på sitt Triton-test ligger man alltid lågt på ett gäng olika ämnen, vilket lockar till merförsäljning förstås. 

 

Men.... Vilka spårämnen måste ni stöddosera med mer? Och vad ger mest "vinst" I form av tillväxt? 

Själv har jag fått stöddosera med jod, kalium och strontium. 

 

Thx. 

 

/Johan 

 

Ändrat av Jois
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Av någon konstig anledning så förbrukas inte jod i mitt kar, väldigt lustigt kan jag tycka då andra doserar detta som att det inte fanns en morgondag. En anekdot där är att jod ännu inte verkar ha bevisats göra någon specifik skillnad för koraller. Det finns teorier men inget skall ha bevisats, om det inte kommit nyligen. Men men... :) 

 

Kalium doserar jag varje dag, och strontium får jag varje månad hälla i minst 100 ml av. 

 

Då jag har ett refugium (chaeto) som slukar tungmetaller så doserar jag även majoriteten av dessa (järn, koppar, nickel. zink, mangan, vanadium...). Det enda jag alltid ligger (för) högt på är aluminium. Undrar om det är något som hamnat i karet och eroderar. 

 

Kan inte säga att jag vet vad alla dessa ämnen gör i detalj, men varför bryta ett vinnande koncept? ;) :) 

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...