Gå till innehåll

Bra salt


Mathias81

Rekommenderade inlägg

Jag gillar inte red dras salter då de lämnade efter sig en jäkla massa bruna avlagringar i min saltvattenstunna. Kanske inte är någon fara men ser inte ut som någon höjdare direkt. 
 

Har sedermera kört på tropic marin och aquaforest och inte haft några sådana problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

28 minuter sedan, MichaelE skrev:

Jag gillar inte red dras salter då de lämnade efter sig en jäkla massa bruna avlagringar i min saltvattenstunna. Kanske inte är någon fara men ser inte ut som någon höjdare direkt. 
 

Har sedermera kört på tropic marin och aquaforest och inte haft några sådana problem.

Ok, märkt några andra fördelar med dessa salt? Växtligheten och så. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

34 minutes ago, Mathias81 said:

Ok, märkt några andra fördelar med dessa salt? Växtligheten och så. 

Tänker du på alger? Nej, salt ska som mest innehålla minimala mängder N/P så där tror jag inte något salt gör varken till eller från. 

Vilket salt som är bäst för just dig har mycket att göra med vilka värden du vill hålla. Tex vill du köra högt eller lågt KH/högt eller lågor ca osv. 
Välj det saltet som ligger närmst dina önskade värden. Personligen tror jag att det är bäst att hålla sig så nära naturligt saltvatten som möjligt så jag vill tex ha ett KH på ca 7,5 i saltet jag använder.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...