Gå till innehåll

Anemons trivsel


Nelli

Rekommenderade inlägg

Hej, jag 2 typ av BTA och den gröna trivs bra och brukar dela sig en gång om året, medan dom röda "entacmaea quadricolor" blir mindre och mindre under åren...

Om någon kan tipsa om orsaken skulle vara väldigt tacksam!IMG_20200814_115722.jpg.4df46941c4101c1e0d2c0c6d334c8afd.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Stefan, tackar för svaret men där finns bara "Anemones & Clownfish", vilket inte hjälper mycket... mina clowner föredrar gröna BTA - där får dom skydd och lever i symbios. Medan "röda" hjälplösa... de bränns inte och därigenom kan inte konkurrera för foder med fiskarna och räckor. Det vad jag tycker, efter att ha betraktat och funderat under åren. Problemet är att jag inte hittat ngn lösning... 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Nelli , Artemia funkar som foder ,det är bara att spruta ut övre BT , säng av  pumparna bara när du matar , anemoner brukar blåsa upp sig rejält när vattnet är stilla stående,        

i mitt sista kar hände det i bland att jag glömde starta pumpen och kom på det dagen efter när jag såg anemoner stora som fotbollar ,

mvh stefan

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...