Gå till innehåll

Aquadecor - erfarenheter


Waterboy

Rekommenderade inlägg

Hej,

någon som har Aquadecors bakgrund i sin burk? Inte många träffar då jag sökte.

Hade "riffkeramik" i mitt förra akvarie, och gillade att inte behöva hålla bakväggen fri från kalkalger och annat elände 🙂

Vill ha en "slim" bakgrund som inte tar så mycket av volymen i mitt kommande 180x70x70.

Har även sett på BackToNature men Aquadecor ser väldigt fina ut tycker jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett akvarium med bakgrund från de, är nöjd med den. De är väldigt duktiga och det är kul att få en helt unik och handgjord bakgrund från de. När jag beställde så skrev jag till de att den skulle vara i saltvatten så de gjorde någon extra behandling på den.

 

Det går åt ganska mycket silikon då de är gjorda av frigolit men det är nog det enda negativa jag märkt. Går åt en del silikon på BTN med. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte köra på keramik igen? Det borde rimligtvis ha mycket större yta för bakterier att kolonisera samt så kan du enklare fästa koraller på det.

Jag vet att folk även har haft problem med sjöborrar som tuggat sönder BTN bakgrunder, kanske också kan vara en faktor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2021-10-12 at 08:23, MichaelE skrev:

Varför inte köra på keramik igen? Det borde rimligtvis ha mycket större yta för bakterier att kolonisera samt så kan du enklare fästa koraller på det.

Jag vet att folk även har haft problem med sjöborrar som tuggat sönder BTN bakgrunder, kanske också kan vara en faktor.

 

Ja, keramik är klart ett alternativ. Samtidigt så ser Aquadecors bakgrunder väldigt fina ut :-). Vill ha en "slim"-version som inte tar så mycket plats.

Är i kontakt med Aquadecor nu, så får se hur det slutar. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2021-10-11 at 22:10, mikoto skrev:

Jag har ett akvarium med bakgrund från de, är nöjd med den. De är väldigt duktiga och det är kul att få en helt unik och handgjord bakgrund från de. När jag beställde så skrev jag till de att den skulle vara i saltvatten så de gjorde någon extra behandling på den.

 

Det går åt ganska mycket silikon då de är gjorda av frigolit men det är nog det enda negativa jag märkt. Går åt en del silikon på BTN med. 

 

Hra du bilder på ditt kar med bakgrunden? 🙂

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...