Gå till innehåll

Blind anthias?


Kim Rosenqvist

Rekommenderade inlägg

Jag gjorde om lite av scapen för några dagar sedan, behövde lyfta ut lite sten i ena änden av akvariet. Det hela gick smidigt och utan några olyckor eller fördröjningar. 

 

Sedan dess så har min enda anthia (patriark) hållt sig ganska mkt i skymundan. Han har dock börjat komma fram när jag matar. Men nu till det underliga. Det är som att han simmar runt i blindo. Ibland hugger han och missar, trots att mysis svävar mitt framför honom. Detta var en anthia som tidigare kunde fånga 30 pellets innan de föll till botten. Han känns allmänt stissig. 

 

Kan också nämna att den del av akvariet som jag gjorde om lite grand inte hör till den del där han brukar hänga. 

 

Någon som har några teorier? @Hampus85? 😊

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

37 minuter sedan, Kim Rosenqvist skrev:

Jag gjorde om lite av scapen för några dagar sedan, behövde lyfta ut lite sten i ena änden av akvariet. Det hela gick smidigt och utan några olyckor eller fördröjningar. 

 

Sedan dess så har min enda anthia (patriark) hållt sig ganska mkt i skymundan. Han har dock börjat komma fram när jag matar. Men nu till det underliga. Det är som att han simmar runt i blindo. Ibland hugger han och missar, trots att mysis svävar mitt framför honom. Detta var en anthia som tidigare kunde fånga 30 pellets innan de föll till botten. Han känns allmänt stissig. 

 

Kan också nämna att den del av akvariet som jag gjorde om lite grand inte hör till den del där han brukar hänga. 

 

Någon som har några teorier? @Hampus85? 😊

Hmmm, låter märkligt. Stress eller nervpåverkan skulle jag gissa. Du har ingen liten film? 🙂

Är du säker på att han missar och inte väljer mindre partiklar från frysmaten som svävar bredvid? När de inte är på topp tycker jag ibland att de ratar större foderbitar. 

Ändrat av Hampus85
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2021-10-28 at 15:14, Hampus85 skrev:

Hmmm, låter märkligt. Stress eller nervpåverkan skulle jag gissa. Du har ingen liten film? 🙂

Är du säker på att han missar och inte väljer mindre partiklar från frysmaten som svävar bredvid? När de inte är på topp tycker jag ibland att de ratar större foderbitar. 

 

Fick till en halv-ok video (med en ettåring i famnen kan tilläggas haha) 

 

Vet inte vad man kan dra för slutsatser. 

(nyss uppladdad, osäker på kvalitet, vänta isf lite till om det är svårt att se 😊

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...