Gå till innehåll

Triton lab behöver hjälp att tyda


Jerry88

Rekommenderade inlägg

I det stora hela ser ämnena bra ut. Det som är dåligt och då riktigt dåligt är att du har högt koppar och zink vilket båda är giftiga för koraller på de nivåerna du har. Har du något som rostar nära karet? Tappat något av metall i sumpen eller karet?

Ändrat av m0jjen
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

håller med mojjen.

du har skyhöga värden av Koppar och zink. 

 

använder du osmos?

något som rostar i karet? 

vad använder du för tillsatser?

har du doserat någon medicin? 

 

ser ut som att du behöver göra stora vattenbyten.

jag hade inte stoppat i något levande i systemet förens jag hade vetat att värdena är Ok.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte vad som orsakat din fiskdöd, men tror faktiskt inte att din kopparnivå är så hög att den orsakat den. (Tex så kör man cupramine till 0.2ppm under 30 dagar, du ligger på 0.136ppm. Om jag räknat rätt)

Zinken ser allvarligare ut. Kombinationen kanske däremot är sämre. 

Ändrat av Jois
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fått utrett lite under dagen vad de kan bero på bodde på landet med egen brunn använde ej osmos nu i centrum i 60-70tal hus, köpte osmos för annat finns inge som rostar mm. 

 

Nu sjöharen och muränan samt de små eremiter/sniglar lever på gjorde helt vartenbyte med en som haft igångsatt kar sen kört osmos ser mkt bättre ut på koraller med de tog ingen stryk alls.

 

Vart förbryllad av värderna för de hände wrån kväll till morgon men vad är we man säger vissa lär sig den hårda vägen😟

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...