Gå till innehåll

Koraller slumpas bort


irwin_fletch

Rekommenderade inlägg

Har fixat lite större simyta för fiskarna och möjligheter för nya koraller. När jag gick loss med stämjärn och hammare blev det en del spill i olika storlekar. Allt från 10-4 cm och även en del större bitar finns. 
Alla sorter kostar mellan 50-75kr per fragg. Skickas inte och har inga bilder, men kolla min tråd om ni vill se några av korallerna där. Hämtas i Vimmerby och har bara möjlighet att hålla korallerna i fraggkaret en kortare tid, sen måste jag göra plats för annat.

 

Det som finns nu är!

Montipora:

grön flakmonti

lila flakmonti

appleberry

setosa

sunset (någon enstaka bit)

forestfire (enstaka bitar)

 

Stylophora:

rosa

gul med gröna polyper 

mörk bas med turkosa polyper 

lila milka

 

Acropora:

Bali slime (grön staghorn)

Tortuosa myagi tort (blå/lila)

Gomezi (blå)

Pacman (grön toppar)

 

LPS:

candy cane ultra grön

euphyllia grön/lila

euphyllia goldtip (betalade 600kr per huvud för den)

  • Gilla 3
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är sant! Inget illa menat. Jag hade bara klickat mig in på 20 annonser på rad för att behöva se vart i Sverige saker befann sig - så du fick produkten av många annonser utan stad i titeln! Allt gott

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

15 hours ago, Ant0n said:

Ja, det är sant! Inget illa menat. Jag hade bara klickat mig in på 20 annonser på rad för att behöva se vart i Sverige saker befann sig - så du fick produkten av många annonser utan stad i titeln! Allt gott

 

Klicka på personens profil så ser du vart personen bor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

4 hours ago, MichaelE said:

Klicka på personens profil så ser du vart personen bor.

Det är sant! Jag kollade väldigt många annonser i rad bara, vilket gjorde att det såklart hade underlättat att i titeln vetat om det var relevant eller inte 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

https://saltvattensguiden.se/infokoposalj.html/ 

 

Er det svårt at fölge reglerne på siden? 

 

Detta skall alltid finnas med i en annons: 

  • Tydlig rubrik på vad som säljs
  • Stad/ort i annonsen. Helst i slutet av rubriken.
  • Om varan kan skickas eller var den annars kan hämtas.
  • Pris, eller om man önskar bud.
  • Enkel beskrivning av vad som säljs utöver rubriken.
  • Det är valfritt att ha med e-postadress/telefonnummer
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Thomas Salt skrev:

https://saltvattensguiden.se/infokoposalj.html/ 

 

Er det svårt at fölge reglerne på siden? 

 

Detta skall alltid finnas med i en annons: 

  • Tydlig rubrik på vad som säljs
  • Stad/ort i annonsen. Helst i slutet av rubriken.
  • Om varan kan skickas eller var den annars kan hämtas.
  • Pris, eller om man önskar bud.
  • Enkel beskrivning av vad som säljs utöver rubriken.
  • Det är valfritt att ha med e-postadress/telefonnummer

Jag håller med om att detta ofta är ett problem i annonserna Thomas. Dock förstår jag inte varför denna annons pekas ut. Allt är ju med. Vad som säljs, pris, plats, att de ej skickas samt en beskrivning av varorna.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 minuter sedan, Hampus85 skrev:

Jag håller med om att detta ofta är ett problem i annonserna Thomas. Dock förstår jag inte varför denna annons pekas ut. Allt är ju med. Vad som säljs, pris, plats, att de ej skickas samt en beskrivning av varorna.

Du var snabbare Hampus , håller med 👍

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För att balansera upp diskussionen vill jag även tillägga att det är en kanonbra säljare. Jättefina koraller, stora bitar och väldigt bra priser. En som verkligen tillför något till hobbyn och hjälper andra att få tillgång till bra grejer utan att bli ruinerade.

  • Gilla 4
  • Tack 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Forslag på rubrik; Sälges billigt div. Montipora, div. Stylophora, div. Acropora och LPS. 50-75kr per fragg. Skickas inte. Vimmerby (Mellam Kalmar och Norrköping). 

 

Nu reagerede jag enbart på denne da Anton gör rätt her, han påminder om at rubrik er mindre bra, och så skal där argumenteres mot at det står i beskrivelsen, och man bara kan klicke på profilen. 

 

Enbart en upmaning till at lägge lite tid på at få till en bra Rubrik, det hjälper os alla. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 minuter sedan, Ant0n skrev:
4 minuter sedan, Ant0n skrev:

Det var inte meningen att peka ut just denna annons, jag var nog bara trött efter en lång dag. Det tog en väldigt negativ vändning vilket inte var tanken! Allt gott 

 

Det var inte främst riktat mot dig även om jag tycker att det var en onödig kommentar. Du har ju förklarat att det inte var illa menat och då ser jag det som avslutat. Det är inte alltid lätt att uttrycka vad man menar skriftligt.

Jag ställde mig bara frågande till varför styrelsen tillrättavisade denna annonsör och använde annonsen som ett dåligt exempel när annonsen är helt korrekt.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

14 minuter sedan, Thomas Salt skrev:

Forslag på rubrik; Sälges billigt div. Montipora, div. Stylophora, div. Acropora och LPS. 50-75kr per fragg. Skickas inte. Vimmerby (Mellam Kalmar och Norrköping). 

 

Nu reagerede jag enbart på denne da Anton gör rätt her, han påminder om at rubrik er mindre bra, och så skal där argumenteres mot at det står i beskrivelsen, och man bara kan klicke på profilen. 

 

Enbart en upmaning till at lägge lite tid på at få till en bra Rubrik, det hjälper os alla. 

 

Läge att uppdatera reglerna då ;) denna annonsen är väll korrekt förutom kanske rubrikens tydlighet, står att plats skall helst vara i rubriken men inget krav, merparten som säljer fraggar inklusive styrelsemedlemmar skriver sps-fraggar eller liknande i annonsen inte alla sorter. 

 

Jag gjorde nyligen fel i annons och moderator skrev "du saknar plats för varan" varvid jag kompletterade med detta och allt är frid och fröjd enkelt...

Saknade vad som var fel i annonsen i kommentar från moderator i denna tråd och det kanske beror på språkförbistring men kommentaren "

Er det svårt at fölge reglerne på siden?" kan uppfattas som provocerande och det var säkert inte Thomas avsikt.

 

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ber om ursäkt att det blivit fel i annonsens rubrik. Vet inte hur jag ändrar. Dåligt påläst om vad som gäller och inte sett så många andra som gör det så helt missat. Ska skriva i nästa gång. Stad förstår jag men all annan info får man väl ändå skriva i inlägget och inte i rubriken annars är det ju lika bra att skippa rubrik helt 😂

  • Gilla 2
  • Tack 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan , jockeman skrev:

Bästa vore väl om admin rensade bort allt från denna annons som inte hör dit.. känns som det ska ligga någon annanstans istället för att sabba annonsen.

Vi kan kika på om det går att bygga ihop en egen tråd av diskussionen :)

 

Förövrigt så finns aktuell info vad som gäller högst upp på alla köp & sälj underforum. Sen är vi alla människor och ni har lika mkt rätt att säga till oss i föreningen när vi gör fel. 

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
×
×
  • Skapa Ny...