Gå till innehåll

En till fisk till mitt Red Sea Reefer 170.


MrRhames

Rekommenderade inlägg

Hej.

Jag skulle vilja köpa en till fisk till mitt Red Sea Reefer 170.

 

Det är två fiskar jag funderar på det är en Yellow Watchman Goby (Cryptocentrus cinctus). Den andra är en Flame Hawkfish (Neocirrhites Armatus) men är tveksam då infon jag har hittat är att den kan vara lite aggressiv och revsäker med försiktighet.

 

Jag kollade på fiskkompabilitet guiden och båda fiskarna verkar gå ihop med det jag har idag. Men tänkte ändå be om tips och råd innan jag ens tänker på att köpa en ny fisk.

 

Idag har jag ett clown par (Ocellaris) och en mandarin (Pterosynchiropus picturatus)

Har även 3 LPSer.
- Euphyllia Paraancora
- Candy Cane
- Scolymia Australis

 

Ingen fisk ska konkurrera med mandarinen om copepods eller plats. Kan tillägga att mandarinen käkar fryst foder också. Sen är det också önskvärt att dom inte lever rövare med min LPSer.

 

Tack på förhand /Benjamin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, MrRhames skrev:

Hej.

Jag skulle vilja köpa en till fisk till mitt Red Sea Reefer 170.

 

Det är två fiskar jag funderar på det är en Yellow Watchman Goby (Cryptocentrus cinctus). Den andra är en Flame Hawkfish (Neocirrhites Armatus) men är tveksam då infon jag har hittat är att den kan vara lite aggressiv och revsäker med försiktighet.

 

Jag kollade på fiskkompabilitet guiden och båda fiskarna verkar gå ihop med det jag har idag. Men tänkte ändå be om tips och råd innan jag ens tänker på att köpa en ny fisk.

 

Idag har jag ett clown par (Ocellaris) och en mandarin (Pterosynchiropus picturatus)

Har även 3 LPSer.
- Euphyllia Paraancora
- Candy Cane
- Scolymia Australis

 

Ingen fisk ska konkurrera med mandarinen om copepods eller plats. Kan tillägga att mandarinen käkar fryst foder också. Sen är det också önskvärt att dom inte lever rövare med min LPSer.

 

Tack på förhand /Benjamin

 

Jag skulle vilja säga att du är safe med båda fiskarna. Till att börja med har du ett relativt litet fiskbestånd som det är, och de fiskar du lägger till konkurrerar om andra nischer i karet. Så de borde inte behöva markera revir. Jag har haft båda. Min yellow watchman blev tyvärr instängd i sin håla pga en annan goby. Min flame hawkfish tjafsar bara med min andra (longnose) hawkfish. 

Flame hawkfish kan dock ge sig på mindre räkor som finns i hens tallriksmodell .

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...