Gå till innehåll

Är detta den jävligaste Palyn?


Belunn

Rekommenderade inlägg

Är det någon här som är duktig på att identifiera Palys? Jag har en oidentifierad variant som följde med när jag köpte mitt akvarie. Den var från början bara en liten knopp men sprider sig fint, kanske tyvärr!?

Svårt att få bra bild för det blir lite vinkel genom glaset som gör att det lätt blir otydligt. Går det utifrån dessa bilder säga om det är den mest giftiga sorten eller vad tror ni? 

2022-01-22 16.06.16.jpg

2022-01-22 19.01.53.jpg

2022-01-23 20.46.29_LI.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2022-01-28 at 11:53, runstenen skrev:

Hej. P Toxica som anses vara den värsta, ska ha en mer skogsgrön ton. Men tänk att den nog är tillräckligt giftig ändå !

 

Tack för svar! Väldigt svårt med alla varianter och olika info man hittar. De är ju inte så enkla att skilja från varandra heller. Nån bild jag såg tyckte jag att den var lite oroväckande lik just den som klassades som allra mest giftig. Jag planerar inte att nånsin röra den och den sitter så att det är svårt att ta bort den på nåt enkelt sätt så den får bo kvar. Hade det varit en klockren Toxica kanske man hade funderat på att försöka bli av den innan den sprider sig mer dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...