Gå till innehåll

KH Direktor, förste intryg.


Thomas Salt

Rekommenderade inlägg

Så fik jag mig en KH Direktor, med svettige händer oppnade jag den och hittede en manual. Seneste KH mäter jag hadde tog mig 1 vecka at få till at fungera :( Men ca 1 time senera hadde jag gennemfört mit förste test, 8,1 fik jag och mit Hanna fik 8,18 hvilket er bra nok for min del. Man kan enkelt i appen korrigere så man får helt perfekt resultat, 8,2 for min del. Men er det så vigtigt. 

 

Man skal kalibrere pumper och PH elektrode (referance väske fölger med)

Sen skal man mäte längden på den slang man tar vatten i från, och sätte ihop maskinen. Och sen er det klart. 

 

Trevligt at man får med 1 liter reagens på köpet, och veldig trevligt at den er så tyst. 

 

Eneste nakdel med min tidligere model er at GHL inte rekkomendera at man slänger retur-vatnet tilbake i akvariet. 

KH Direktor.jpg

  • Gilla 4
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör också ghl och är nöjd med khd , jag hade dock lite problem under den första tiden med ojämna värden.

 

De tipps jag kan ge är att vara noga med förläggning av slangar (inga luftfickor), volym i sample slang behöver vara väldigt exakt jag mätte min med mätglas. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...