Gå till innehåll

Ta bort bta??


Rekommenderade inlägg

Jag fick bort mina på två olika sätt, först så riktade jag en streamerpump mot den och flåsade på, den släppte på 10minuter, sen har jag provat att hålla stenen över vattenytan och typ duttat anemonen på ytan och hållit den över, den släppte blixtsnabbt.

Sen finns det nog en uppsjö fler olika tipps att få dom att släppa.

men det här e vad jag har att bjuda på.

Lycka till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 veckor senare...

Svårast är just när de har foten fast i levandesten eftersom när du bråkar med de så drar de in sig i stenen. Har du tex en Euphylia kan du ställa den i närheten då kommer de flytta på sig. Sätter de sig på glaset är det ganska lätt att försiktigt skrapa bort de. 

 

Jag fick bort en som satt knepigt genom att peta på den med en plasthandske. När den dragit ihop sig så petar man på stammen och försöker få den satt släppa. Samtidigt hade jag gjort i ordning ett vattenbyte. När jag tillslut skrapat loss den med hjälp av fingrarna (med plasthandske på!) så trasades den sönder lite och då sög jag bort det med slang. 

Se till att alla pumpar etc är av så att inte eventuell del eller anemon åker iväg in i någon pump...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...