Gå till innehåll

Börjar att planera ett större akvarium


Pärta

Rekommenderade inlägg

Har tänkt limma ett akvarium på 2200x800x70 med sne skurna hörn. 

Så att man lättare kommer runt och det ser bättre ut.  Men vet inte om det är möjligt. För jag har hört att lim fogen blir svag och ger med sig. Vet inte om man kan limma lister i alla hörn. Om det skulle stabilisera och förstärka hörnen. Annars får det bli 90° hörn. Skulle vara grymt om någon har en bra lösning på problemet 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du typ 2 st 45 graders vinkelhörn? Så gjorde man många akvarier förr i de främre hörnen. Kan inte svara på huruvida det påverkar stabiliteten men det blir mer silikonfog att hålla koll på och lite bökigare att få till vid byggandet. Men håller gör det om man gör det rätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2022-05-18 at 21:52, kaptenen skrev:

Menar du typ 2 st 45 graders vinkelhörn? Så gjorde man många akvarier förr i de främre hörnen. Kan inte svara på huruvida det påverkar stabiliteten men det blir mer silikonfog att hålla koll på och lite bökigare att få till vid byggandet. Men håller gör det om man gör det rätt.

Ja det är så jag har tänkt mig. Bänken börjar ta form. Och just nu håller jag på att planera sumpen. Så karet blir med 45 graders hörn. Funderar på att ta hjälp av någon som har erfarenhet och kunskap att limma akvarium. Betalar gärna för den hjälpen. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...