Gå till innehåll

Fläktar till Pacific sun


nike83

Rekommenderade inlägg

Mina fläktar börjar låta en del och det är ca 1 år sedan jag gjorde rent dem. Problemet är att muttrarna som håller i fläktarna sitter så att ingen hylsa kommer ner i hålet och jag kan skruva av dem. detta gör att jag inte kan rengöra dem på ovansidan av fläktbladen. De går så klart att ha sönder plasten, men då är fläkten trasig. 

Ett alternativ är att köpa nya fläktar, men pacific sun vill ha 41 euro per par och jag har 4 par = 1200kr för fläktar = väldigt mycket pengar. 

 

förslag på åtgärd? Någon som hittat mer prisvärda fläktar till PS-ramp?

 

217680192_538219430866791_4983778299136943648_n.jpg.ac8b8f0858ba1f8f8c3b13bfecc3b584.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det där är väl bara helt vanliga datorfläktar?! Kolla med en vanlig datorbutik alt på nätet så hittar du säkert det för mellan 50-100kr styck. Det man brukar behöva veta är V, RPM och måtten. Jag skulle gissa att detta är 12V, 1200rp och att det är 120mm men det får du mäta upp. Skulle det vara så att de behöver någon konstig anslutning så kan du ju klippa av detta från de fläktar du har och sätta på dem på de nya. 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förslag på fläktar:

Denna är Rols Roys monteringskitt ingår mycket tysta  😀

https://www.kjell.com/se/produkter/dator/datorkomponenter/kylning/chassiflaktar/noctua-nf-p12-chassiflakt-p98313

 

Budget 🤔

https://www.kjell.com/se/produkter/dator/datorkomponenter/kylning/chassiflaktar/chassiflakt-120-mm-p38392

 

Den gula tråden som finns på dessa behövs inte.

Och som sagts dimensions måttet är ju det viktigaste tjockleken kanske kan var mera om det får plats.

 

Hoppas att detta var till någon hjälp ha det gött 👍

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte vanliga 120 fläktar till PS. De är förvisso 120mm men de är mycket tunnare än standard måtten för pc fläktar. Från när jag pilla i en sist så gick det inte byta till 25 mm tjocka heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...