Gå till innehåll

A. ocellaris + C. valentini = 300kr Tyresö/Sthlm


scuba-matt

Rekommenderade inlägg

Säljer en clownfisk som gärna skulle vilja ha sällskap av en partner, samt en Canthigaster valentini.

 

A. ocellaris ca 4-4,5cm. 150kr

C. valentini ca 6cm. 250kr

 

köp båda för 300kr. 
 

Anledningen till att jag säljer dessa sötnosar är dels att jag kommer att resa en del i sommar och vill gärna att dessa fiskar får ett ”tryggare” hem innan dess, samt att jag vill och kommer att ändra uppsättningen i karet närmare hösten. (Dessa sötnosar hamnade för ett tag sedan hos mig likt en fosterhemsplacering)! De är i jättefint skick och älskar ocean nutritionpellets (F1+F2), supershrimps samt musslor i öppet skal.

Clownfisken har hittat en Catalaphyllia som hen använder som skydd i avsaknad av anemoner i mitt akvarium! Har köparen inte anemoner i sitt kar kan jag tänka mig att sälja Korallen för en rimlig peng! Dock skulle jag rekommendera att köparen har en anemon hemma då denna korall sannolikt stressas av clownfiskens smekande/strykande. Dock syns inga  stressymptom på korallen än!

 

Jag skickar inte fisken, men jag kan tänka mig att fånga upp och leverera fiskarna packade i påsar med luft till hyfsat lokal köpare, i Tyresö Centrum, alternativt på Södermalm eller någonstans på vägen mellan söder och Tyresö C, om man inte vill komma och hämta upp fiskarna hemma hos mig förstås! 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...