Gå till innehåll

Erfarenheter av Acreichthys tomentosus FILFISK frågas


Casio

Rekommenderade inlägg

Sitter ni på erfarenhet av Acreichthys tomentosus (filfisk) får ni gärna dela med er nedan.

 

Det har varit ytterst svårt att få tag på Berghia sniglar mot mina glasrosor överväger jag en Acreichthys tomentosus.

 

Jag har dock en Centropyge Bicolor, två chromis, en gulfenad blå fröken, en scopas kirurg i karet idag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fina, kan bli ganska stora. De jag haft gillar knappar med och vissa lps. Väldigt mesiga och verkar vilja ha mycket gömställen. De har kännts uppenbart stressade och oroliga utan. Väldigt timida, har svårt att hugga tillbaka mot taskiga fiskar.

Ändrat av mikoto
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, mikoto skrev:

Fina, kan bli ganska stora. De jag haft gillar knappar med och vissa lps. Väldigt mesiga och verkar vilja ha mycket gömställen. De har kännts uppenbart stressade och oroliga utan. Väldigt timida, har svårt att hugga tillbaka mot taskiga fiskar.

 

Det är ett uppenbart problem med centropygen och frökenfisken i karet som håller hårt i dem flesta hålor. Eventuellt får jag lyfta ut dem först.

 

Bra input.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min är ganska orädd, ofta via ytan för att sen gör någon ”störtbombsdykning” när den ser mat på botten. OM någon annan fisk är ivägen krockar han i full fart. Har iofs mjukkoraller, knappar och skivanemoner har inte sett han röra något. När jag har en magnet med nori blad står han ofta där och lurar. Funder själv på någon konstväxt att sätt straxt under ytan som gömställe. Han ändrar färg efter humör också. En rolig och udda fisk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...