Gå till innehåll

Riffkeramik


Krezz

Rekommenderade inlägg

Jag försökte använda deras cement men fick det inte riktigt att fungera trots att jag följde deras instruktion om vattenmängd. Det blev väldigt skört och bröts snabbt ner till pulver igen när det torkat. Jag misstänker dock att deras keramik är annorlunda då det borde vara bränt och på så sätt bli fastare. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en oanvänd (bortsett från 5gram) burk med detta om du behöver det. Det kanske är så att det behöver muras mot keramik för att det ska fungera men det gick inte att göra det mot pvc röret jag testade på i alla fall. Jag försökte göra "fraggbrickor" för mina svampar. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Hej 

Jag startade mitt stora med revpelare från dem, följer man deras instruktion gällande uppstarten ska det nog gå riktigt bra.  Instruktionen är riktig bra.

Jag skulle komplettera med levande sten på något sätt, uppstart enbart på revkeramik gör karet känsligt.. då det inte finns någon biologi i karet.. och det är svårt med enbart olika flytande produkter. Levande sten är oslagbart i det fallet.

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

14 timmar sedan, jockeman skrev:

Hej 

Jag startade mitt stora med revpelare från dem, följer man deras instruktion gällande uppstarten ska det nog gå riktigt bra.  Instruktionen är riktig bra.

Jag skulle komplettera med levande sten på något sätt, uppstart enbart på revkeramik gör karet känsligt.. då det inte finns någon biologi i karet.. och det är svårt med enbart olika flytande produkter. Levande sten är oslagbart i det fallet.

Hallå!

Jo jag skall använda levande sten vid uppstarten och tanken är också att behålla den i sumpen efter inkörningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...