Gå till innehåll

Tömning inför flytt. Fiskar, koraller, LS säljer i Huddinge /södra sthlm.


Qurex

Rekommenderade inlägg

Eftersom jag ska flytta och vill underlätta för mig själv har jag tankar på att sälja allt levande. 

 

-Ett par Clarkii Clownfiskar 

-En bicolour-Blenny

-Några små eremiter och turbosnäckor.

-Div mjuka koraller och en euphylia LPS enligt bild. (lila och grön rhodactis, lila skivor, gröna och blå stjärnpolyper m.m)

-BTA 

 

De flesta korallerna sitter fastvuxna på LS och en del på rutorna, men det finns även några på separata stenar och fraggar av euphylia som jag fäst på magnet på rutan. 

 

Är någon intresserad av att köpa alltihop går det också att ordna. 

 

Skicka pm vid intresse.

20220830_130006 (1).jpg

20220906_183931.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Glömt skriva att det finns Vermetide snäckor i karet. De stör inte mig eller korallerna, men växer på skuggiga områden och på Euphyllians-stamm. Så den som absolut inte vill ha dessa

bör inte köpa koraller eller LS. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2022-09-15 at 11:25, Löta skrev:

Förr i tiden hade väl alla dessa? Tror många även har dem idag 😇

Jo det tror jag också, speciellt om man startat med riktig levandesten. Men känns ärligast att säga det speciellt eftersom de gärna liftar med LPS koraller..

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

On 2022-09-18 at 16:54, Löta skrev:

Absolut ska man vara ärlig - men jag förstår inte riktigt varför man ska vara rädd för dem? 

Du har helt rätt. Egentligen kanske man borde varna för att det säkert kommer med borstmask med LS...

Jag har sålt en del sötvattensväxter och då brukar jag skriva att det finns posthornssnäckor i karet. De är guld värda som städare i karet, men vissa människor har fobi för sniglar/snäckor och vill absolut inte ha dessa. Vermetide-snäckor har iaf jag fått för mig att många försöker undvika, men att jag personligen inte haft några problem med de. De växer ju som sagt bara på skuggiga platser och konkurrerar inte med mina koraller...

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...