MattiasN Posted September 17, 2022 Share Posted September 17, 2022 Har bestämt mig för att lämna salthobbyn... Har ett 980l kar, flertalet stora koraller, bubbletips, sjöborrar och koraller. Har för mig att jag har ungefär 100kg levande sten, flertalet rejält stora med flera koraller på. I korallväg finns några rejäla acro och flertalet mindre i fraggkaret, riktigt stor Monti Confusa, rejäla Pavona, tre stor Pocilipora, en stor Seriatopora (inte Hystrix utan en vit), en stor Bubbelkorall, tre Euphylia, lila flakväxande Montipora m fl. Säljes till förmånligt pris om man tar flera av de större kolonierna, fraggar kan ordnas men större köp har förtur! Flera av de större korallerna bör köpas med den sten de sitter på. Pris för de stora korallerna från 500 I fiskväg finns: P Imperator, ganska stor, kanske 15-20cm, 1000kr H Ciliaris, lite mindre än Imperatorn men rejält stor, 1000kr P Diacanthus, gulbukad, gått hos mig länge, 1800kr A Leucusternon, stor och har gått hos mig länge, 800kr Z Veliferum, relativt stor, 800 2st Z Xanthurum, 800kr/st 4st Clarkiclowner, 300kr för alla Leopard wrasse, 300kr G Loreto 200 Sixliner 200kr 7st C Parasema, riktigt trevlig frökenfisk, 400 för alla 4st Chromis, 200kr C Kleinii, trevlig fjärilsfisk som äter glasrosor, 250kr Skickar inget levande och äffärerna görs upp på plats, först till kvarn gäller men när det gäller fiskarna måste de fångas med fälla om de ska ur innan karet är tömt på koraller och sten. Helbild på karet från idag 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MattiasN Posted September 18, 2022 Author Share Posted September 18, 2022 Euphyliorna sålda alla tre En del fraggar och andra koraller sålda Finns dock en hel del koraller kvar P Imperator, ganska stor, kanske 15-20cm, 1000kr H Ciliaris, lite mindre än Imperatorn men rejält stor, 1000kr P Diacanthus, gulbukad, gått hos mig länge, 1800kr såld A Leucusternon, stor och har gått hos mig länge, 800kr Z Veliferum, relativt stor, 800 2st Z Xanthurum, 800kr/st 4st Clarkiclowner, 300kr för alla sålda Leopard wrasse, 300kr såld G Loreto 200 såld Sixliner 200kr såld 7st C Parasema, riktigt trevlig frökenfisk, 400 för alla sålda 4st Chromis, 200kr sålda C Kleinii, trevlig fjärilsfisk som äter glasrosor, 250kr såld Imperator, Ciliaris och kirurger kvar! Även två st sjöborrar kvar Och förstås levande sten Link to comment Share on other sites More sharing options...
MattiasN Posted September 25, 2022 Author Share Posted September 25, 2022 En del fraggar kvar, Pacman, Bali Green slimer, flera olika acro, Pavona m fl även några större kolonier, stor bubbelkorall, en stor Turbinara, en vit Seriatopora, en stor Cyphastrea "Meteor shower" en halvstor Monti "Blueberry"(osäker på hur mycket jag får loss av den men iallafall rejäla fraggar) I fiskväg finns det kvar: H Ciliaris 1 Z Xanthurum Stor Vitbröstad kirurg Även två st sjöborrar, minns inte art men korta vits taggar, riktigt bra algätare! Levande sten, 50kr/kg, finns gott om större stenar och formationer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rille92 Posted October 2, 2022 Share Posted October 2, 2022 Allt borta ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MattiasN Posted October 5, 2022 Author Share Posted October 5, 2022 Korallerna på bilderna i inlägget(Bubbelkorall, Cyphastrea, Turbinara osv) ovan är kvar, har även lite andra fraggar. Annars är korallerna sålda. Fiskarna är bokade allihop utom Ciliariasen Levande sten finns kvar Link to comment Share on other sites More sharing options...
MattiasN Posted October 10, 2022 Author Share Posted October 10, 2022 Verkar som köparen av clowner och frökenfiskar ångrat sig, i fiskväg finns nu kvar: 4st Clarkii clowner 300kr 7st C Parasema frökenfiskar 400kr H Ciliaris 800kr Även stor bubbelkorall, stor Cyphastrea, stor Seriatopora och en del fraggar kvar Link to comment Share on other sites More sharing options...
MattiasN Posted October 14, 2022 Author Share Posted October 14, 2022 Ingen som är sugen på lite frökenfiskar, clowner eller en fin Ciliaris-kejsare? Har även bubbelkorall, Cypastrea och lite fraggar kvar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MattiasN Posted October 24, 2022 Author Share Posted October 24, 2022 Ytterligare lite sålt, kvar finns: 4st Clarkii-clowner 1st H Ciliaris-kejsare Kan även tänka mig att sälja en av mina två Z Xanthurum som finns kvar I korallväg är så gott som allt sålt utom en Seriatopora och en Cyphastrea Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts