Gå till innehåll

Länk till Articles-sektionen saknas, och länkar till artiklar fungerar inte


Rekommenderade inlägg

On 10/11/2022 at 10:16 PM, kaptenen said:

Troligen funkar inte detta för dig då samtliga dessa artiklar endast kan nås av stödjande medlemmar.

Det borde väl i så fall meddelas på något vis, t ex med "Denna artikel är endast tillgänglig för stödjande medlemmar", inte minst som morot till medlemmar att börja stödja? Eventuellt även med t ex en hänglås-ikon bredvid rubriken på låsta artiklar. Istället står det "We could not locate the item you are trying to view" vilket mer låter som ett oavsiktligt fel.

 

(Nu upptäckte jag just din signatur: "Stöd oss på saltvattensguiden Få tillgång till artiklar" som totalt missat förut...)

 

Quote

Under knappen "bläddra" i övre menyn på startsidan så når man artiklarna,

Ser bra ut!

Ändrat av Christian J
  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

17 timmar sedan, Christian J skrev:

Det borde väl i så fall meddelas på något vis, t ex med "Denna artikel är endast tillgänglig för stödjande medlemmar", inte minst som morot till medlemmar att börja stödja? Eventuellt även med t ex en hänglås-ikon bredvid rubriken på låsta artiklar. Istället står det "We could not locate the item you are trying to view" vilket mer låter som ett oavsiktligt fel.

 

(Nu upptäckte jag just din signatur: "Stöd oss på saltvattensguiden Få tillgång till artiklar" som totalt missat förut...)

 

Ser bra ut!

 

Bra feedback! Det som klurar till det är att detta felmeddelande även är kopplat till när det faktiskt är något som är fel även på andra forumdelar, så det är enklare sagt än gjort. Men vi ska kika på om det går att göra på något sätt. För jag kan hålla med dig att det inte är självklart vad det innebär när man klickar sig in på en länk i hopp om att få läsa någonting :)

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kollat på det och det är inte så enkelt löst tyvärr. Programvaran erbjuder inte något alternativ att dölja artiklarna på högra sidan även om de har den statusen i artikelregistret. Dock bör vi översätta texten men som @kaptenen sa så används den texten i fler sammanhang och inte bara till artiklarna. Det är lite synd. 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...