Gå till innehåll

Tips på billig co2 scrubber media


MichaelE

Rekommenderade inlägg

Som titeln säger egentligen. Jag har kört med aquaforest nu ett tag men kostnaden blir relativt hög om man summerar det årsvis. Går ca en förpackning varannan vecka. 
Jag vet att många har köpt i bulk tidigare men jag lyckas inte hitta några sidor i Sverige som är något att hänga i julgranen. Vill minnas att det ofta var butiker som sålde dykutrustning som sålde det i större kvantiteter.
 

Vem är er scrubber-kran egentligen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill minnas att jag oxå letade för ett tag sen och inte riktigt hittade, eller om det var så att skillnaden i kg-pris inte blev jättestor, så det blev ändå ganska dyrt i löpande kostnad....

Hittade en dykbutik som har https://www.h2o-diving.se/Shop/Rebreather/Sofnolime

men de skickar inte denna (eller om det var att frakten blev väldogt dyr). Men leta upp en lokal liten dykbutik och knalla in där så kan de säkert hitta och ge pris på plats

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 hour ago, MattiasN said:

Vill minnas att jag oxå letade för ett tag sen och inte riktigt hittade, eller om det var så att skillnaden i kg-pris inte blev jättestor, så det blev ändå ganska dyrt i löpande kostnad....

Hittade en dykbutik som har https://www.h2o-diving.se/Shop/Rebreather/Sofnolime

men de skickar inte denna (eller om det var att frakten blev väldogt dyr). Men leta upp en lokal liten dykbutik och knalla in där så kan de säkert hitta och ge pris på plats

 


Ja, frakten landade på 500kr vilket gör den dyrare än ATIs media som verkar vara det billigaste inom akvariesfären iaf. 
Det är kanske bara att bita i det sura äpplet och ta kostnaden. 
Jag hade gärna kört kalkwasser men då jag kör på modern reefs system så funkar det dåligt att kombinera med något som också tillför alk/ca tyvärr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 månader senare...
  • 1 månad senare...
On 2023-11-20 at 08:40, nike83 skrev:

Funkade  frakt och liknande bra därifrån ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

med ovanstående länk köpte jag CO2 media till ett pris som var 75% billigare än det "billigaste i akvariebutik".

Vi behöver våra butiker, men saker som inte är specifikt för hobbyn utan kommer från andra industrier, där mellanhänder lägger på pengar utan att vare sig ta en risk eller göra ngt utvecklingsarbete, där skall vi inte lägga pengarna. Dom skall vi ju ha kvar till att i våra butiker köpa fisk, koraller och apparater  som är specifikt för hobbyn. win win. 

 

 

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...